|

کلیدر با ۱۰۰ گوینده و موسیقی کلهر منتشر می‌شود

نشر صوتی آوانامه با همکاری رادیو گوشه، مجموعه کامل کتاب صوتی «کلیدر»، شاهکار محمود دولت آبادی را با موسیقی کیهان کلهر و کارگردانی آرمان سلطان‌زاده منتشر خواهد کرد.

کلیدر با ۱۰۰ گوینده و موسیقی کلهر منتشر می‌شود

نشر صوتی آوانامه با همکاری رادیو گوشه، مجموعه کامل کتاب صوتی «کلیدر»، شاهکار محمود دولت آبادی را با موسیقی کیهان کلهر و کارگردانی آرمان سلطان‌زاده منتشر خواهد کرد. 

«اهل خراسان مردم کرد بسیار دیده‌اند. بسا که این دو قوم با هم در برخورد بوده‌اند؛ خوشایند و ناخوشایند....» این آغاز کلیدر، دومین رمان بلند جهان پس از کتاب «در جست و جوی زمان از دست رفته» و طولانی ترین رمان ایرانی است که در (حدود) سه هزار صفحه و ده جلد به چاپ رسیده است. محمود دولت آبادی پانزده سال از عمر خود را صرف نوشتن آن کرده است.  کلیدر که سرنوشت تراژیک رعیت‌های ایرانی و قبایل چادرنشین را در دوره‌ای که سیاست زور حاکم است به تصویر می‌کشد بر اساس حوادث واقعی نگاشته شده و به شرح سختی‌ها و رنج‌های روا رفته بر خانواده‌ای کرد، ساکن خراسان به نام کَلمیشی می‌پردازد. دولت‌آبادی از کلیدر به عنوان یک آرزوی مهم یاد می‌کند و آن را «یک یادگاری برای مردم آینده‌ی ما» می‌نامد.

در کتاب صوتی کلیدر بیش از صد گوینده شامل گروهی از برترین گویندگان و صداپیشگان کشور که در عرصه‌های رادیو، دوبله و کتاب صوتی فعالیت می‌کنند ایفای نقش خواهند کرد و اثر با فضاسازی‌های گسترده‌ی صوتی که ترکیبی از انواع افکت‌های صوتی و موسیقی است، تدوین و ارائه خواهد شد.

آرمان سلطان‌زاده، فریبا متخصص، محسن بهرامی، مهبد قناعت‌پیشه، بیوک میرزائی، شیما درخشش، محسن زرآبادی‌پور، مجید همزه، کرامت رودساز، رامین پورایمان، نورالدین جوادیان، ارشیا شریعتی، امید تقوی، حمید یزدانی، فرشید صمدی‌پور، محمدرضا قلم‌بر، مریم پاک‌ذات، ناهید مسلمی و سحر بیرانوند تعدادی از گویندگان این مجموعه سترگ صوتی هستند. 

کارگردانی کتاب صوتی کلیدر را آرمان سلطان زاده بر عهده دارد و در آن از قطعات مختلفی از موسیقی‌ها و اجراهای کیهان کلهر استفاده خواهد شد. مراحل پیش‌تولید، پژوهش، ضبط و تولید نسخه صوتی از حدود یک سال پیش آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود نسخه صوتی نهایی آن بیش از صد ساعت باشد.

 همچنین طراحی و ترکیب صدای کتاب صوتی کلیدر را سیدذکریا موسوی، ویرایش صوتی را شراره کردی و تهیه کنندگی مجموعه را دامون آذری بر عهده دارند و جلد اول این مجموعه صوتی در تابستان 1401 در فیدیبو منتشر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها