|

آغاز اکران آنلاین «یدو» از ۷ بهمن ماه

تلوبیون پلاس بعد از اکران «تک تیرانداز»، از صبح هفتم بهمن میزبان دومین اکران آنلاین و رایگان فیلم‌های ‌سینمایی روز ایران با «یدو» است.

آغاز اکران آنلاین «یدو» از ۷ بهمن ماه

فیلم سینمایی «یدو» ساخته مهدی جعفری، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در تلوبیون پلاس به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، اکران آنلاین و رایگان فیلم سینمایی «یدو» از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ در بستر اینترنتی تلوبیون پلاس آغاز می‌شود.

این فیلم بر اساس داستان «زخم شیر» اثر صمد طاهری و با فیلمنامه‌ای از مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی است.

ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش و اکبر اودود، برخی از بازیگران این فیلم سینمایی‌ هستند.

این فیلم‌ به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، نامزد ۱۳ سیمرغ بلورین از سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر و برنده ۵ سیمرغ بلورینِ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدابرداری و بهترین صداگذاری شد. ستاره پسیانی هم برای درخشش در «یدو» دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره را دریافت کرد.

«یدو» همچنین پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش‌ جایزه سیفژ، پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی را از سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرد.

داستان یدو در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته‌ کسی می‌شود.

تلوبیون پلاس بعد از اکران «تک تیرانداز»، از صبح هفتم بهمن میزبان دومین اکران آنلاین و رایگان فیلم‌های ‌سینمایی روز ایران با «یدو» است.

کاربران می‌توانند از روز پنج‌شنبه ۷ بهمن با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن تلوبیون، به صورت رایگان و با اینترنت نیم‌بها، این فیلم‌سینمایی را تماشا کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها