|

پروانه نمایش «چپ و راست» منتشر شد

دبیرخانه اتحادیه تهیه کنندگان سینما اعلام کرده است که همانگونه که در متن پروانه نمایش آمده، تماشای این فیلم برای کلیه گروه‌های سنی بلامانع است.

پروانه نمایش «چپ و راست» منتشر شد

در حالیکه حاشیه های عدم اکران «چپ و راست» به اظهارنظر و واکنش‌های برخی سینماگران منجر شده است، دبیرخانه اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران، کپی پروانه نمایش این فیلم را که قرار بود از چند روز آینده اکران شود، منتشر کرد.

دبیرخانه اتحادیه تهیه کنندگان سینما اعلام کرده است که همانگونه که در متن پروانه نمایش آمده، تماشای این فیلم برای کلیه گروه‌های سنی بلامانع است.

«چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی یک کمدی سیاسی است که سال گذشته پس از تمام شدن مراحل فنی متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد ولی به دلیل ممیزی‌های شورای پروانه نمایش مجوز حضور در جشنواره را پیدا نکرد و از همان زمان یکی از حاشیه‌سازهای جشنواره بود. با این حال سرانجام پروانه نمایش فیلم صادر شد و «چپ، راست» یکی از فیلم‌هایی بود که بارها در دوران رکود سینما در کرونا نامش برای اکران مطرح می‌شد، تا اینکه طبق اعلام شورای صنفی نمایش تاریخ اکران عمومی اول دی‌ماه تعیین شد.

اما ۲۸ آذرماه محمدرضا فرجی - مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی - رسما اعلام کرد که فیلم «چپ، راست» برای نمایش عمومی به اصلاح نیاز دارد و در دولت قبل هم از سوی شورای پروانه نمایش مشمول اصلاحات شده بود که بخشی از آن اصلاحات از آن زمان هنوز صورت نگرفته است.

حال در پی این اتفاق‌ها و منتفی شدن اکران «چپ، راست» از اول دی‌ماه، منوچهر محمدی - تهیه‌کننده این فیلم - در نامه‌ای تند به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه این ماجرا واکنش نشان داده است و اتحادیه تهیه کنندگان سینما هم پروانه نمایش فصل الخطاب دانست و بیانیه داد.

در کمدی «چپ، راست» رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی و سروش صحت که هر سه سابقه ساخت آثار کمدی دارند، بازی کرده‌اند و در کنارشان به بازیگران دیگری همچون ویشکا آسایش، سارا بهرامی، ستاره اسکندری، مونا فرجاد و تینو صالحی هم می‌توان اشاره کرد.

انتشار پروانه نمایش یک فیلم جنجالی

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها