|

هواپیماها را چگونه رنگ و طراحی می کنند؟

هواپیماها در دنیای امروز یکی از مهمترین و کارآمدترین ابزارها در تبلیغات به‌شمار می‌روند.

هواپیماها را چگونه رنگ و طراحی می کنند؟

سحر طلوعی - شرق آنلاین: در دنیای امروزی تبلیغات، بسیاری از شرکتها و کمپانی‌ها برای جلب نظر عمومی از بدنه هواپیماها استفاده می‌‌کنند. آنها از شخصیتهای برجسته فیلمها، سریالها، قهرمانهای انیمیشن‌ها، طرح‌های هنری مشهور و حتی حیوانات جذاب و بامزه برای ارائه افکار و آراء و اندیشه‌های خود سود می‌برند. مثلا نخست‌وزیر بریتانیا، بوریس جانسون برای طراحی هواپیمای نخست‌وزیری انگلیس موسوم به ‌RAF Voyager، نزدیک به یک میلیون دلار هزینه کرده است.

سی‌ان‌ان می‌نویسد در طراحی و رنگ‌آمیزی بدنه هواپیماها دو نکته بسیار اهمیت دارد. یکی جنس رنگ و طرح‌ها است که باید در مقابل اشعه UV و تغییرات جوی مقاوم باشد و دیگری توجه به وزن اضافه‌رنگها و طرحها است. هر چه وزن هواپیما اضافه می‌شود سوخت بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوخت بیشتر باعث بالا رفتن هزینه‌ها و همچین آسیب به محیط زیست می‌شود. طراحان در تهیه رنگها و طرحها که اغلب به صورت تصاویر برچسبی هستند نهایت دقت خود را به کار می‌گیرند.

فرآیند نقاشی و طراحی هواپیماها از دو هفته تا کمی بیشتر طول می‌کشد. مثلا طراحی برخی شخصیتهای « داستان اسباب بازی » روی بدنه هواپیمایی بوئینگ 737 متعلق به شرکت هوایپیمایی آلاسکا 21 روز طول کشیده است. البته علت طول کشیدن این مورد خاص برمی‌گردد به اینکه طراحان و نقاشان از روش رنگ‌آمیزی دستی استفاده کرده اند و از روش اسپری سود نبرده‌اند.

این عملیات معمولا از 50 هزار دلار تا یک میلیون دلار برای شرکتها هزینه دارد. هواپیماهای کوچک معمولا 50 هزار دلار هزینه طراحی و نقاشی دارند و هر چه بزرگتر و یا مهمتر می‌شوند هزینه‌ها بیشتر می‌شود. همانطور که گفته شد جت RAF Voyager نخست‌وزیر انگلیس تا یک میلیون دلار آب خورده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها