|

وزیر فرهنگ به عهد خود برای تداوم انتشار آگهی‌های دولتی در نشریات وفا کرد

بازگشت امید به مطبوعات

با خاتمه مدت مجوز پنج‌ساله هیأت دولت برای تداوم انتشار آگهی‌های دولتی در نسخ چاپی مطبوعات، این مصوبه برای بار دوم تمدید شد.

 

با پیگیری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات و توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه زمان بندی ۵ ساله که به منظور استمرار فرآیند چاپ آگهی‌های دولتی در روزنامه‌های کثیرالانتشار، در اصلاحیه «آئین‌نامه نحوه فعالیت دستگاه‌های دولتی در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» به تصویب هیأت وزیران رسیده و در اردیبهشت ماه جاری مهلت آن پایان یافته بود، روز گذشته با تصویب هیأت وزیران مجددأ تمدید شد.

طبق بند ۵ قانون اهداف و وظایف وزارت ارشاد، اجرای قوانین مربوط به مطبوعات و نشریات و تعیین ضوابط و مقررات مربوطه و تمرکز، توزیع و نشر انواع آگهی‌های دولتی و اجرای آن در‌ داخل و خارج کشور، به‌عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

با توجه به نقش آگهی‌های دولتی در اقتصاد رسانه‌های سراسری، منطقه‌ای، استانی و محلی، ادامه این فرآیند آثار مثبتی بر تداوم فعالیت نشریات خواهد داشت.

یکی از مطالبات اهالی رسانه تداوم انتشار آگهی‌های دولتی در نشریات بود که با پیگیری جدی معاونت امور رسانه ای و مدیر کل مطبوعات داخلی و همراهی وزیر فرهنگ و سایر دست اندرکاران این وزارتخانه محقق شد و بار دیگر امید به تداوم نشر و ارتقای کیفی مطبوعات را بوجود آورد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و تحلیل‌ها به کانال شرق در «بله» و «روبیکا» بپیوندید.