|

متهمان پرونده خبرنگاران محیط زیست معرفی شدند

​۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (دوم تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵‌کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه نقده دچار حادثه شد. در این حادثه غم‌انگیز متأسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

متهمان پرونده خبرنگاران محیط زیست معرفی شدند

۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (دوم تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵‌کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه نقده دچار حادثه شد. در این حادثه غم‌انگیز متأسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

حالا پس از گذشت 22 ماه آن‌طور که اعلام شده، درخصوص شکایت از محیط زیست آذربایجان غربی قرار جلب دادرسی صادر شده است. همچنین اداره حفاظت محیط زیست ارومیه اتهام دیگری تحت عنوان مشارکت با مدیر‌کل سابق و مشارکت با راننده در تسبیب قتل غیرعمدی متوفیان داشته که به‌منظور تأمین قرار مناسب به دادگاه ارجاع داده شده است. در‌خصوص اتهام مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار منع تعقیب نیز صادر شده است.

مسعود ستایشی (سخنگوی قوه قضائیه) این جزئیات را در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست بیان و تأکید کرد: «این پرونده 26 شاکی دارد. برای متهمان در حوزه اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی و سه متهم حقیقی دیگر به اتهام قتل غیرعمدی بر اثر بی‌احتیاطی در امر رانندگی و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی و مشارکت یا تسبیب در قتل غیرعمدی متوفیان، کیفرخواست صادر شده است».

در آذر 1400 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی نقده اطلاع داده بود که تحقیقات اولیه پرونده واژگونی اتوبوس خبرنگاران نشان می‌دهد که مسئولان استانی از‌جمله مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست آذربایجان غربی، مدیر حفاظت محیط زیست ارومیه و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه در این زمینه قصور کرده‌اند. اصغر نوعی‌قوشچی به ایرنا گفته بود: «مشکل در این پرونده ناشی از انتخاب اتوبوس بوده که مسئولان امر در تعیین اتوبوس مناسب برای خبرنگاران قصور کرده‌اند. پرونده به مرکز استان ارسال شده تا ادامه این پرونده در ارومیه رسیدگی شود. دادسرای ارومیه مشخص می‌کند که میزان قصور چه اندازه بوده و نتیجه نهایی پیگیری پرونده، در مرکز استان مشخص خواهد شد».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها