|

آخرین اخبار از انفجار خرابکارانه در خرم‌بید فارس/ فیلم و تصاویر

آخرین اخبار و جزئیات درباره انفجار خرابکارانه در خط انتقال گاز شهرستان خرم‌بید فارس اعلام شد.

آخرین اخبار از انفجار خرابکارانه در خرم‌بید فارس/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، بامداد چهارشنبه، انفجاری در خط انتقال گاز، حوالی شهرستان خرم‌بید در استان فارس رخ داد.

حوالی ساعت یک بامداد امروز، «چهارشنبه، ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲»، خرابکاری منجر به انفجار، در مسیر خط لوله سراسری چهار و هشت انتقال گاز در منطقه صفاشهر شهرستان خرم‌بید، بخش مشهد مرغاب، روستای یارچمن رخ داد.

پس از انفجار خط لوله صفاشهر استان فارس، عوامل امدادی و تیم‌های مدیریت بحران در حال اطفای حریق هستند و فرماندار شهرستان تدابیر لازم را جهت ایمن‌سازی روستاهای اطراف انجام داده است.

این موضوع باعث افت فشار در خط و آماده‌باش عوامل ایستگاه جهرم نیز شده است.

اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس در این رابطه گفت: انفجار در خطوط انتقال گاز بامداد چهارشنبه، در حوالی شهر صفاشهر مرکز شهرستان خرمبید رخ داد؛ با توجه به اینکه این انفجار خارج از محدوده شهری بود، تلفات جانی نداشته است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس صبح چهارشنبه «۲۵ بهمن ۱۴۰۲» در خصوص انفجاری که بامداد چهارشنبه، در خط انتقال گاز خرمبید اتفاق افتاده است، گفت: ساعت یک و ۳۵ دقیقه بامداد امروز، در حوالی منطقه موسوم به تنگ بخش قادرآباد شهرستان خرمبید، انفجاری در لوله خط انتقال گاز انجام شده است؛ بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این حادثه خرابکاری بوده است.

او افزود: شورای تامین شهرستان خرمبید در حال بررسی علت این حادثه است.

قزل سفلی در خصوص عمدی بودن یا نبودن این حادثه گفت: منتظر بررسی دقیق این حادثه هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: این حادثه سبب اختلال در گازسانی به خرمبید نشده است.

سخنگوی شورای تامین استان فارس از آمادگی و حضور تمام دستگاه‌های مرتبط خبر داد و اعلام کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر، همه عوامل فنی، اجرایی، امدادی، انتظامی و امنیتی وارد عمل شدند؛ موضوع در شورای تامین شهرستان خرم‌بید در حال رصد، پیگیری و تحت کنترل است.

او افزود: هیچ نگرانی برای تامین گاز برای مصارف خانگی و صنعتی وجود ندارد و خدمات‌رسانی به مردم به صورت عادی، در حال انجام است.

خرابکاری با انفجار لوله خط انتقال گاز در خرم‌بید فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری از انفجار در خطوط انتقال گاز در اطراف منطقه خرم‌بید این استان خبر داد و گفت: بررسی‌ها حاکی از آن است که این حادثه یک خرابکاری بوده است.

اسماعیل قزل‌سفلی امروز با اعلام این خبر گفت: این حادثه در ساعت ۱:۳۵ امروز در بخش قادرآباد شهرستان خرم‌بید رخ داد که اطلاعات بیشتر درباره انگیزه خرابکاری را اعلام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه  تمام دستگاه‌های مرتبط آمادگی دارند، افزود: بعد از وقوع حادثه تمام عوامل امنیتی، فنی، امدادی و انتظامی وارد عمل شدند و در این بخش در حال فعالیت هستند.

سخنگوی شورای تامین استان فارس در خصوص وضعیت گاز در این منطقه تاکید کرد: هیچ نگرانی برای تأمین گاز صنعتی و خانگی وجود دارد و خدمت‌رسانی در این بخش‌ها در حال انجام است.

انفجار خطوط انتقال گاز خرم‌بید فارس خسارت جانی یا مالی نداشته است

طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس، حادثه انفجار خطوط انتقال گاز در منطقه خرم‌بید خسارت جانی یا مالی نداشته است.

عباس فرج‌زاده، مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس گفت: همان‌طور که در اطلاع‌رسانی استانداری فارس آمده است، حادثه انفجار در محدوده خارج از شهر و به اصطلاح عامیانه در بیابان رخ داده است و به همین دلیل خسارتی نداشته است.

او با بیان اینکه ترمیم و رفع آسیب‌دیدگی انجام شده است و هم‌اکنون خدمت‌رسانی در حال انجام است، افزود: خطوط صنعتی و خانگی گاز در استان فارس هیچ مشکلی ندارند و مشغول ارائه خدمات هستند.

فرج‌زاده از آمادگی کامل نیروهای امدادی، انتظامی، گاز و خدماتی خبر داد و گفت: اوضاع تحت کنترل است.

آماده‌باش ناشی از انفجار خط لوله گاز در خرم‌بید فارس

در پی اقدام خرابکارانه و انفجار در خط لوله گاز سراسری مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه اشاره کرد و گفت که آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریع‌ترین زمان ممکن در دستورکار است.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در رابطه با وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز، بر اثر اقدامات خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری اتفاق افتاد.

او افزود: در حال حاضر آتش سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر شده و به سرویس باز گردد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.

عقلی خاطرنشان کرد: وزیر نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و جلسه ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل داد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده در کنترل مصارف، در حال حاضر مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد گفت: مشکلات اندک ایجاد شده در روستاهای اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد، ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و LPG در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستاهای مورد نظر قرارخواهد گرفت؛ لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

گفتنی است؛ حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) انفجار در خط لوله گاز سراسری در دو استان چهارمحال و بختیاری و فارس اتفاق افتاده و در همان ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به‌منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

انفجار در خرم بید فارس

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها