|

صفوی: موشک و پهپاد‌های ایران معادله قدرت را در منطقه تغییر داده است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، گفت: این حرکتی که آن زمان شروع شد، با رهبری طهرانی مقدم ادامه یافت تا اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها می‌تواند به تنهایی موشک آن هم موشک‌های نقطه‌زن تولید کند بلکه ساخت و تولید انواع موشک و پهپاد‌ها در کشورمان معادله قدرت را در منطقه تغییر داده است.

صفوی: موشک و پهپاد‌های ایران معادله قدرت را در منطقه تغییر داده است

به گزارش شبکه شرق، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در یازدهمین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم که در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شهید طهرانی مقدم را خیلی دوست داشت، گفت: هدف از برگزاری این قبیل کنگره‌ها باید ساختن نسل جوان کشورمان و جوانان جبهه مقاومت باشد، زیرا اکنون ۵۰ درصد جمعیت کشور را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از نظر محتوا نیز برای این قبیل کنگره‌ها که به صورت بین المللی برگزار می‌شود، ارائه مقاله در سطح بین المللی بسیار مهم است البته این کنگره، چون به صورت بین المللی خواهد بود باید افراد صاحب اندیشه در سطح بین المللی هم در شورای علمی کنگره حضور داشته باشند.

 

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در دنیا فقط دو جبهه مقاومت و جبهه استکبار داریم، تصریح کرد: اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار، سبک زندگی و عملکرد شهدا را باید به همین نسل فعلی و جبهه مقاومت منتقل کنیم؛ امروز ما از حالت دفاع خارج شدیم و در برابر زورگوریان استراتژی تهاجمی را برگزیدیم.

وی ادامه داد: باید در این کنگره‌ها رابطه پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و ظهور حضرت حجت را به نحو مطلوبی به یکدیگر پیوند داد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی، تصریح کرد:‌ محصول دفاع مقدس، جبهه مقاومت و شهید سلیمانی است. لذا؛ وقتی امام خمینی (ره) فرمودند: «راه قدس از کربلا می‌گذرد» نتیجه آن را امروز در حضور میلیون‌ها زائر در پیاده روی اربعین ملاحظه می‌کنیم؛ به عبارت دیگر برای باز شدن این مسیر خون شهدای بسیاری در دفاع مقدس بر زمین ریخته شده است.

وی افزود:  امروز هم مطمئن باشید همان گونه که راه کربلا با شهدای دفاع مقدس باز شد، راه قدس نیز با خون شهدای مدافع حرم باز می‌شود. در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید داشتیم که برای بیان و معرفی هر کدام از این شهدا نباید اغراق کرد و آن‌ها را همان گونه که بودند باید معرفی کرد و به جامعه شناساند.

سرلشکر صفوی، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس ما فاقد موشک برای پاسخ به حملات موشکی ارتش عراق به شهر‌های کشورمان بودیم به همین جهت به سوریه نزد حافظ اسد رئیس جمهور این کشور رفتیم تا از آن‌ها موشک‌هایی را خریداری کنیم که بنا به دلایلی این خرید میسر نشد، اما مقرر شد تعدادی از افراد برای آموزش پرتاب موشک به سوریه اعزام شود.

وی ادامه داد: به همین منظور ۱۳ نفر از پاسداران از جمله طهرانی مقدم برای فراگیری آموزش‌های لازم شلیک موشک به سوریه اعزام شدند و بعد از اینکه آموزش‌های لازم را تا حدودی فرا گرفتند به کشور بازگشتند و همان نفرات بعد‌ها کار مهندسی معکوس ساخت موشک را دنبال کردند و موفق به ساخت موشک شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه طهرانی مقدم معلمی نمونه است، خاطرنشان کرد: این حرکتی که آن زمان شروع شد، با رهبری طهرانی مقدم ادامه یافت تا اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران نه تنها می‌تواند به تنهایی موشک آن هم موشک‌های نقطه‌زن تولید کند بلکه ساخت و تولید انواع موشک و پهپاد‌ها در کشورمان معادله قدرت را در منطقه تغییر داده است.

سرلشکر صفوی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده بلاد مسلمین است که توانسته جبهه مقاومت را به اوج قدرت و عظمت برساند، افزود: طهرانی مقدم اهل خیر و خانواده دوست بود و حتی با بچه‌ها در محل کار فوتبال بازی می‌کرد؛ طهرانی مقدم انسانی بی نظیر در فرماندهی و اخلاق بود لذا به همین علت وی به انسانی مطلوب تبدیل شد.

 

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها