|

انسیه خزعلی: از «ویترین دختران»، رونمایی می‌کنیم!

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امسال رونمایی از ویترین دختران را داریم که در این ویترین همه نیازهایی که دارند را دریافت می‌کنند. همچنین افتتاح جشنواره فیلم زن و خانواده را داریم.

انسیه خزعلی: از «ویترین دختران»، رونمایی می‌کنیم!

به گزارش شبکه شرق، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید حل مساله داشته باشیم و عواقب آن را بسنجیم. این موضوع باید در همه مسائل به خصوص مسائلی که الان با آن روبه‌رو هستیم، اجرا شود. در مساله امر به معروف پیامدنگری و آینده‌نگری و برنامه‌ای که ثمر داشته باشد، بسیار مهم است.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص روز دختر گفت: برای مناسبت روز دختر قرارگاه دختر را در تهران ایجاد کردیم. جشن‌هایی را در تهران و همه استان‌ها خواهیم داشت. امسال رونمایی از ویترین دختران را داریم که در این ویترین همه نیازهایی که دارند را دریافت می‌کنند. همچنین افتتاح جشنواره فیلم زن و خانواده را داریم.

وی با اشاره به اینکه مساله‌محوری و پیامدنگری به خصوص در مسائل فرهنگی بسیار مهم است، تصریح کرد: باید حل مساله داشته باشیم و عواقب آن را بسنجیم. این موضوع باید در همه مسائل به خصوص مسائلی که الان با آن روبه‌رو هستیم، اجرا شود. در مساله امر به معروف پیامدنگری و آینده‌نگری و برنامه‌ای که ثمر داشته باشد، بسیار مهم است.

 

خزعلی خاطرنشان کرد: برخی بانوان در جلسه پیشنهاداتی مطرح کردند که تلاش می‌کنیم انجام دهیم اما نمی‌توانیم قول دهیم؛ به طور مثال مسئله ارز دولتی یا نیمایی مطرح شد که فسادآوری دارد. ما تسهیلات را برای افرادی که طرح درآمدزا و اشتغال‌زا دارند، پیگیری می‌کنیم. برخی مدیران کل استان‌ها می‌گویند در یک سال ۱۰ برابر چهار سال دولت قبل برای زنان هزینه کردیم.

 

در کرونا ازدواج افزایش پیدا کرد، زیرا تجملات کم شد

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص ازدواج آسان گفت: اگر بتوانیم در مسیر ازدواج آسان حرکت کنیم، تسهیل و تسریع شده و از تجمل‌گرایی دور خواهد شد. رهبر معظم انقلاب به دوری از اسراف و تجملگرایی تاکید دارند در چند موردی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیان کردند که بیش از ۷۰ درصد تجملگرایی به بانوان بازمی‌گردد. البته بانوان در پیشگیری از اسراف نیز موثر هستند. باید در این جهاد به صورت جدی وارد شویم و سنت‌ها و پویش‌هایی را راه‌اندازی کنیم. در کرونا ازدواج افزایش پیدا کرد، زیرا تجملات کم شد. باید مقابل برخی سنت‌های غلط مانند بازدید جهیزیه نیز ایستاد.

 

 

کمتر از ۳۰ درصد از دلایل عدم فرزندآوری، اقتصادی است

وی ادامه داد: در پیمایشی که در خصوص فرزندآوری انجام شده، کمتر از ۳۰ درصد از دلایل عدم فرزندآوری، اقتصادی بوده، بیشتر آن فرهنگی، نوع نگاه به زندگی، نوع توقع از زندگی و مصلحت‌اندیشی شخصی است. یکی از کارهایی که برخی گروه‌ها انجام می‌دهند تغییر نگرش است: به طور مثال جمعیت نفس در زمینه تغییر نگرش سقط جنین فعالیت دارد.

 

اجرای زیست عفیفانه در چند استان

خزعلی بیان کرد: زیست عفیفانه در استان خراسان رضوی و چند استان مجاور در حال آموزش است تا مربیان آموزش و پرورش بتوانند آموزش‌ها را انجام دهند. مادران و پدران باید در جریان مسائل سبک زندگی فرزندان خود قرار گیرند و سواد رسانه باید برای والدین بیان شود تا از مسائلی که هویت دختران ما را تهدید می‌کند جلوگیری کنیم.

 

تدوین لایحه‌ای برای بی‌هویت‌ها

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: ما در حاشیه شهر مشهد بازدیدهای زیادی داشتیم. لایحه‌ای برای بی‌هویت‌ها تنظیم کردیم، این لایحه به دولت ارسال شده که اگر تصویب شود بخشی از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد. همچنین به مسئله معتادان، بی‌سرپرست‌ها و بدسرپرست‌ها نیز توجه داریم.

خزعلی با بیان اینکه ما ۲ طرح داریم که بانوان می‌توانند در این دو کمک زیادی به ما کنند، عنوان کرد: یکی کاشت یک میلیارد نهال است که با وزارت جهاد کشاورزی در حال بستن قرارداد هستیم تا بذر را در اختیار بانوان خانه‌دار قرار داده و به آن‌ها آموزش بدهند و در نهایت نهال را از آن‌ها بخرند. طرح دوم خشکاله است که ضایعات و پوست میوه را به غذای دام تبدیل کرده و به دامداری‌ها می‌رسانند. این طرح هم از خروج ارز جلوگیری می‌کند، هم کیفیت گوشت را تا ۶۵ درصد بهبود می‌بخشد و هم شیر دام را افزایش می‌دهد

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها