|

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل:

زن و مرد از نظر خدا برابر هستند

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: اسلام از ابتدا برای حقوق و عزت زنان ارزش قائل بوده است و ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر تبعیض علیه زنان در اسلام دور از حقیقت است.

زن و مرد از نظر خدا برابر هستند

به گزارش شبکه شرق، زهرا ارشادی در همایش زن در اسلام که با محوریت موضوع شناخت حقوق و هویت زنان در جهان اسلام که در سازمان ملل برگزار شد با اشاره به تلاش‌هایی که همواره برای تخریب چهره اسلام صورت گرفته است، افزود: از زمان پیامبر اکرم (ص)، زنان نقش فعال و مهمی در گسترش اسلام داشتند، آن‌ها عالمان، معلمان و رهبران جوامع خود بودند. پیامبر با همسرش حضرت خدیجه، که یک تاجر موفق و حامی اصلی مأموریت ایشان بود، رابطه قوی و محبت آمیز داشتند و عشق پیامبر به حضرت فاطمه زهرا (س) با احترام خاصی به وی همراه بود و علاوه بر روابط پدری، این عشق ناشی از استعداد، خرد و صفات ارزشمندی بود که به حضرت فاطمه (س) اعطا شده بود.

وی گفت: قرآن کریم به ما می‌آموزد که زن و مرد از یک روح واحد خلق شده و از نظر خدا برابر هستند. بر اساس کلام خدا، زن و مرد شریک زندگی و یار یکدیگر هستند. علاوه بر این، قران کریم از چندین زن پرهیزگار ذکر نموده که مردم از هر زمان و دوره می‌توانند به آن‌ها رجوع کرده و از شخصیت‌های نمونه آن‌ها الگو بگیرند که از آن جمله می‌توان از حضرت مریم نام برد.

سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: قرآن کریم ارزش بالایی را برای سهم زنان در جامعه و حمایت از حقوق و فرصت‌های خود قرار داده است و زنان مسلمان از لحاظ تاریخی در زمینه‌های مختلف سهم عمده‌ای در تمدن اسلامی داشته اند، اما متأسفانه شاهد روایت‌های عجیب و ضد زنی از اسلام هستیم که خلاف آموزه‌های اسلامی بوده است و نسبت به زنان مسلمان تبعیض اعمال داشته اند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که به تازگی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان، برای زنان و دختران افغانستان نسبت به دسترسی آن‌ها به آموزش ایجاد کرده است و آن‌ها را از دسترسی به آموزش باز می‌دارد، نقض حقوق زنان تلقی می‌شود و در تضاد با آموزه‌های بنیادین اسلام است که ارزش بالایی برای آموزش زنان و مردان قائل است.

ارشادی گفت: افزایش اسلام هراسی در اروپا عامل مهمی در افزایش ممنوعیت‌ها نسبت به استفاده از حجاب و پوشش اسلامی توسط زنان مسلمان بوده است. ممنوعیت پوشش مذهبی، زنان و دختران مسلمان را از حضور در محل کار، نهادهای آموزشی و دولتی و فضاهای عمومی محروم می‌کند. وی افزود: زنان مسلمان به طور نامتناسبی تحت تأثیر سیاست‌های ضد اسلامی، تبعیض، به حاشیه رانده شدن، سخنان نفرت انگیز، خشونت، تحقیر، ارعاب و آزار و اذیت قرار گرفته اند. این مهم است که کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و اعلام می‌نمایند که هیچ کس نباید نادیده گرفته شود، قدم‌های ملموسی بردارند و اقدامات جدی انجام دهند.

بر اساس گزارش صدا و سیما، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: به منظور غلبه بر چنین چالش هایی ما به عنوان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید در سایه حمایت اسلام نسبت به شناسایی دلایل ریشه‌ای و تعصبات ضد مسلمان‌ها و ارائه راهکار نسبت به توانمندسازی زنان اقدام کنند. بایستی تلاش‌های خود را در جهت افزایش آگاه سازی عمومی در رابطه با تأثیرات منفی این اقدامات ضد اسلام و با بهره گیری از فرایندهای بین الدولی سازمان ملل متحد تشدید کنیم.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها