|

سرعت توفان زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

سرعت توفان زابل به ۹۴ کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش توفان گرد و خاک با سرعت ۹۴ کیلومتر بامداد امروز زابل را درنوردید.

محسن حیدری اظهار داشت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز زابل را درنوردید و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۱۲۰۰ متر کاهش داد.

 

 
 

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۶ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۲۰۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان تا اواخر هفته وزش باد شدید و گردوخاک تداوم دارد.

حیدری ادامه داد: دوشنبه تا چهارشنبه صبح‌ها وزش بادشدیدتر و در نقاط مستعد توفان گردوخاک و کاهش شدید دید انتظار می‌رود. طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی افزایش غبار و باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

حیدری گفت: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط و تردد غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها