|

ریزگردها در سیستان ۷۶۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: طوفان و ریزگرد در سیستان طی روزهای اخیر ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‌را راهی بیمارستان کرده است.

ریزگردها در سیستان ۷۶۴ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش شبکه شرق، مجید محبی در گفت‌وگویی اظهارکرد: وقوع طوفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‌را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.

وی افزود: در مجموع تا روز گذشته ۶۴۹ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی بهره‌مند و از بیمارستان مرخص شدند و ۱۱۵ نفر همچنان بستری هستند.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سیستان و بلوچستان گفت: غبار حاصل از طوفان دیروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان تا ۳۰۰۰ متر کاهش داد.

علی ملاشاهی بیان کرد: طوفان در منطقه سیستان تا امروز همچنان ادامه دارد و از شدت آن کاسته می شود.

به گفته وی؛ در مناطق جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان تا سه شنبه شرایط برای سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در حد هشدار سطح نارنجی فراهم است به همین دلیل به شهروندان شمال استان توصیه می شود از تردد جاده‌ای و غیرضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل ها در زمان بارندگی پرهیز شود.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها