|

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی :

مذاکرات وین هنوز با خطوط قرمز ایران فاصله دارد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: این خطوط قرمز ایران در مذاکرات، راستی آزمایی، تضمین های فنی و اعتباری، لغو همه تحریم ها و پایان یافتن مطالعات ادعایی درباره ایران است.

مذاکرات وین هنوز با خطوط قرمز ایران فاصله دارد

به گزارش ایسنا، اسدالله بادامچیان در بیان مواضع هفتگی این حزب تصریح کرد: وحدت، راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است و همدلی مسلمانان، مهمترین عامل عصبانیت و ناراحتی دشمنان اسلام و مسلمین عالم است و همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره فرموده اند این دستهای پلید و مغزهای شریری که این تروریسم کور و بی مهار را در پاکستان بنیان نهاده اند نیز بدانند که آتش، دامان خود آنان را خواهد گرفت و مانند برخی دیگر از کشورهای اسلامی، نیت شوم آنان بیش از همه، گلوی خودشان را خواهد فشرد.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری بار دیگر نیاز و ضرورت مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه را برای برقراری صلح و آرامش آشکارتر می‌سازد. ما از دولت پاکستان و مجامع بین المللی می خواهیم که با این جنایات برخورد جدی نمایند و امنیت مسلمانان و شیعیان را به طور کامل تأمین کنند. شیعیان پاکستان، هند و افغانستان، خودشان گروه های محافظ مردمی تشکیل دهند تا شاهد این جنایات کوردلانه نباشیم.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به آیه 148 سوره نسا که می فرماید« خداوند دوست ندارد کسی سخن درشت را فریاد بکشد مگر وقتی‌که مورد ستم قرار گرفته باشد» گفت: امروز همه دنیا فهمیده اند که ملت اوکراین قربانی فریبکاری ناتو و آمریکا شده اند و هر کشوری که تصور نماید چتر حمایت دولت آمریکا بر سر اوست دچار اشتباه است، همان اشتباهی که دولت اوکراین، با آن مردم خود را قربانی کرد.

وی افزود: جای بسی تأسف است که سازمان ملل متحد گرفتار جاهلیت مدرن و نژاد پرستی است و از اوکراین که قربانی اشتباهات بین المللی و اعتماد به هژمونی غرب شده دفاع می کند و به جای حمایت از مظلومیت چند ساله مردم یمن، آنها را محکوم می کند که چرا در برابر توحش فریب خوردگان غربی و آل سعود ایستادگی می کنند.

بادامچیان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به عدم حمایت مردم اوکراین از دولت و حاکمان این کشور اشاره فرمودند که این درسی باید برای همه دولت ها باشد.

وی همچنین گفت: موتلفه اسلامی هفته گذشته هم بر این موضوع تاکید داشت که توجه به مردم اوکراین، برگزاری رفراندوم و اجرای خواست مردم اوکراین می تواند تبعات سوء ناشی از دولت فریب خورده اوکراین را برای مردم این کشور کاهش دهد و مردم اوکراین خود سرنوشت خویش را تعیین نمایند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن اظهار نگرانی از درگیری اوکراین و روسیه اظهار داشت: قطعنامه ارائه شده به مجمع عمومی فاقد عنصر بی‌طرفی و مکانیسم‌های واقع‌بینانه برای حل و فصل موضوع از طریق ابزارهای صلح‌آمیز است و این علت رأی ممتنع ایران به قطعنامه روسیه در سازمان ملل متحد بوده است. در واقع این رأی ممتنع ایران، مخالفت با راهبرد آمریکایی گسترش ناتو و بحران سازی امنیتی و نظامی در مرزهای جغرافیایی آسیای میانه و رویارویی جهان غرب با روسیه و در اوکراین برای درگیرسازی روسیه در یک تله گذاری تاکتیکی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات وین گفت: تأکید بر حفظ خطوط قرمز مذاکرات وین وظیفه ولایی است و این خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات، راستی آزمایی، تضمین های فنی و اعتباری، لغو همه تحریم ها و پایان یافتن مطالعات ادعایی درباره ایران است.

وی تاکید کرد: در دولت فعلی، روند جدید مذاکرات با جدیت دنبال شد تا توافق نهایی، عزتمندانه باشد. آنچه تا کنون از مذاکرات حاصل شده است بهتر از برجام است اما هنوز با خطوط قرمز تعیین شده فاصله دارد که باید مصرانه دنبال شود و غرب به دور از مقصر نمایی، بازی رسانه ای و ارسال سیگنال های متناقض از وین، تصمیم سیاسی لازم را بگیرد.

وی تصریح کرد: تلاش غرب در این مذاکرات بر متهم سازی چه روسیه به عنوان عضوی از طرف های مذاکره،‌ یا سپاه پاسداران و یا دولت جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده تمایل غرب بر طولانی نمودن روند مذاکرات است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با گرامیداشت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه، "روز پاسدار" و روز جانباز" را به فرماندهی معظم کل قوا وهمه پاسداران، نیروهای مسلح و جانبازان عزیز تبریک گفت.

بادامچیان اظهار داشت: از جانبازی تا شهادت هیچ فاصله ای نیست و به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) جانبازان شهیدان زنده انقلابند و خدای متعال جانبازان را در عالم خاک باقی گذاشته است تا باب شهادت بسته نشود.

وی افزود: روز پاسدار یادآور ارزش گذاری به جانفشانی ها در حراست از مکتب مترقی اسلامی است و به تعبیر امام خمینی (ره)، پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوتی نجا

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان بااشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز عید مبعث گفت: رهبری معظم انقلاب، تدوین برنامه خردمندانه و حکمت آموز را برای مبارزه با جاهلیت و تقویت ایمان دینی ضروری دانستند و شناسایی مختصات جاهلیت مدرن که بهروز شده جاهلیت عربی است را در ادامه راه رسول الله (ص) عنوان فرمودند و مختصات هدایت رسول اکرم (ص) را در جامعه سازی و دولت سازی اسلامی تبیین فرمودند که در انقلاب اسلامی و گام دوم تبلور می نماید.

وی از همه مسوولان و اعضا موتلفه اسلامی خواست که در جهاد تبیین و تدوام بعثت، جهاد مخلصانه و خستگی ناپذیر داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها