|

امام جمعه موقت همدان: مسوولان ناکارآمد کنار گذاشته شوند

امام جمعه موقت همدان گفت: مسوولان ناکارآمد باید کنار گذاشته شوند. تا زمانی که این افراد در مسئولیت‌ها باقی بمانند، مردم در سفره خود زحمات دولت را احساس نخواهند کرد.

امام جمعه موقت همدان: مسوولان ناکارآمد کنار گذاشته شوند

سیدمصطفی موسوی اصفهانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه وقتی انسان به درجه والا رسید اجازه تعدی را به اجنبی و هیچ قدرتی نمی‌دهد حتی اگر آن قدرت خود را ابرقدرت بداند ااظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب زیر نظر ۵۰ هزار مستشار آمریکایی بودیم و ساخت سلاح نظامی در مملکت ما ممنوع بود اما انقلاب باعث خودکفایی کشور شد.

​به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه جواز تعمیر سلاح‌های وارداتی را به ما نمی‌دادند که باید در این زمینه واقعیات به مردم گفته شود افزود: نباید به خاطر مشکلات اقتصادی و ضعف نظارت‌ها توسط ناظران مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، دستاوردهای امنیتی و نظامی را نادیده بگیریم، کمااینکه حل مشکلات اقتصادی نیز باید هدف اصلی در کشور باشد.

امام جمعه موقت با بیان اینکه مشکلات فعلی شاید به خاطر حضور مسببان وضع موجود است تصریح کرد: تا زمانی که مسئولانی که از گذشته باقی مانده‌اند و در خدمت به کشور سستی به خرج دادند، از کار کنار نروند، مردم در سفره خود زحمات دولت را احساس نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه انبیای الهی به خاطر برقراری عدالت اجتماعی و جلوگیری مقوله‌ای به نام اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی مبعوث شدند ادامه داد: افرادی که باعث بروز مشکلات شدند، اگر باز هم در مسند مسئولیت بمانند، پس از مدتی با بهانه‌های واهی مشکلات دیگر را ایجاد خواهند کرد.

موسوی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: اصلاح اجتماع در گرو اصلاح افراد نالایق است، تا این افراد اصلاح نشوند و اگر قابل اصلاح نیستند، کنار گذاشته نشوند، اصلاحات به نتیجه نخواهد رسید.

وی با بیان اینکه سنگ‌های بسیاری مقابل پای صدور جواز تأسیس است گفت: البته برخی از مسائل به مباحث قانونی برمی‌گردد اما باید آنچه دست خود دولت و در اختیار آن است برطرف شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه افرادی که از کم‌کاری‌ها، پشت پرده‌ رشوه گرفتن‌ها و سستی‌ها و ...اطلاع دارند بدون ترس اعلام کنند اظهار کرد: افرادی که اطلاعات موثق دارند، با ارائه دلیل و شواهد به مسئولان مربوطه مراجعه کنند، البته نباید هر ادعایی را پذیرفت و باید حتما بر اساس مدارک و دلایل صحبت کرد.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ۱۲ قرن است که حافظان دین الهی در دوران غیبت هستند ادامه داد: در این مدت دین مردم، نماز مردم، حج مردم، حجاب خواهران و اصولا همه مسائل مربوطه به دین و سیاست را حوزه‌های علمیه بر عهده داشتند.

موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: خط مقدم مشروطیت را علما داشتند و استبداد را به مشروطه تبدیل کردند، علما ایستادند و آیت‌الله شیخ فضل الله نوری بالای دار رفت تا مشروطه مشروعه شود.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ مسائل دینی مردم و مذهبی کشور اسلامی علمای ما تا پایان جان استقامت کردند گفت: در ملی شدن صنعت نفت، آیت‌الله کاشانی بود که در کنار مصدق دست انگلستان را کوتاه کنند اما وقتی این دو بزرگوار را از هم جدا کردند و روحانیت را از سیاست جدا کردند، دوباره توانستند، مملکت را قبضه کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه روحانیان برای ممالک اسلامی قدم‌های موثری در حد توان برداشتند اظهار کرد: در مسأله انقلاب اسلامی که امام راحل آن را پی‌ریزی کردند و مردم با خون لبیک گفتند، نقش رهبری امام خمینی بسیار حائز اهمیت بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش همراهی مردم با روحانیت گفت: این نقش به قدری قابل توجه است که امام فرمودند «مانند مردم ما را جز در صدر اسلام ندیدیم»، 43 سال است که با جنگ تحمیلی و تحریم‌های اقتصادی مردم استقامت کردند و امریکا هم اعتراف کرد که تحریم‌ها پاسخ نداده است.

موسوی اصفهانی با بیان اینکه همراهی روحانیت با مردم و مردم با روحانیت که امام هم بر آن تأکید کردند، نقطه قوت ماست بر لزوم تقویت این مهم تأکید کرد.

وی ادامه داد: دشمن به ویژه در فضای مجازی ترفندی زده که تمام مشکلات را به روحانیت منتسب می کند تا بین مردم و روحانیت فاصله بیاندازد و همان مشکلات را دوباره برگرداند.

امام جمعه موقت همدان خاطرنشان کرد: البته در دولت گذشته برخی از روحانیان بد عمل کردند، وعده‌هایی دادند که عمل نکردند، اما اصل روحانیت اصیل، راه شهادت و راه جهاد را ادامه می‌دهد و همچنان بر اساس خود پایبند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ثبت نام حوزه‌های علمیه آغاز شده است گفت: فرزندان خود را برای سربازی امام زمان(عج) به حوزه‌های علمیه بفرستید چرا که امام زمان نیاز به نیروهای مجهز، دیندار و تحصیلکرده دارد.

موسوی اصفهانی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر فعالیت در حوزه جهاد تبیین خاطرنشان کرد: افرادی که روحیه تمرکز بر مسائل دینی، تبلیغ و روحیه جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری دارند ورود کنند زیرا جهاد تبیین از حوزه علمیه آغاز می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها