|

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی:

مهم است که توافق هسته‌ای، نقطه‌ آغازی برای حل مسائل منطقه باشد

وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: برای ما مهم است که توافق هسته‌ای، نقطه‌ آغازی برای حل مسائل منطقه باشد.

مهم است که توافق هسته‌ای، نقطه‌ آغازی برای حل مسائل منطقه باشد

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی بعد از ظهر امروز دوشنبه در جدیدترین اظهارات خود درباره مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد که اتحادیه اروپا نقش مهمی در این مذاکرات دارد.

به گزارش فارس، بن فرحان به شبکه خبری الحدث گفت: «برای ما مهم است که توافق هسته‌ای، نقطه‌ آغازی برای حل مسائل منطقه باشد».

وزیر خارجه سعودی روز گذشته نیز در حاشیه نشست امنیتی مونیخ، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و درباره آخرین تحولات در زمینه توافق هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

بن فرحان و بورل در این دیدار، روابط بین عربستان و اتحادیه اروپا و راههای تقویت آن برای همکاری و هماهنگی مشترک را بررسی کردند. طرفین همچنین درباره برنامه مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران و مذاکرات وین رایزنی کردند.

دیدار بن فرحان و بورل

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه هفته جاری نیز از احتمال برگزاری دور پنجم مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفته بود که عربستان سعودی، منتظر دور پنجم مذاکرات با ایران است، هر چند تا کنون، هیچ پیشرفت بنیادینی در روند مذاکرات صورت نگرفته است.

وی بدون اشاره به عدم آمادگی ریاض برای برداشتن گامهای عملی به منظور رسیدن به توافق با تهران، ابراز امیدواری کرد که ایران تمایل جدی داشته باشد تا بتواند روش کاری جدیدی برای رسیدن به توافق پیدا کند.

وزیر امور خارجه ایران نیز در دیدار همتای عراقی در مونیخ ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد، این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران نیز ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرد: این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد.

تاکنون چهار دور مذاکره بین ایران و عربستان در بغداد برگزار شده و ایران آمادگی خود را برای برگزاری دور پنجم مذاکرات با عربستان اعلام کرده است.

در همین ارتباط، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز گذشته میزبان اسماعیل احمدی مقدم، رئیس دانشگاه دفاع ملی جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه وی بود. الاعرجی خبر داد که دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان، به زودی در بغداد برگزار خواهد شد

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها