|

خاتمی: «سیاه‌نمایی» مصداق کفر در برابر نعمت انقلاب است

امام جمعه موقت تهران گفت: اینکه فقط مشکلات را ببینیم، به آن‌ها ضریب دهیم و به اصطلاح سیاه‌نمایی کنیم و خدمات را نببینیم مصداق کفر است.

خاتمی: «سیاه‌نمایی» مصداق کفر در برابر نعمت انقلاب است

سید احمد خاتمی در سخنرانی 22 بهمن در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان بیان کرد: این راهپیمایی شما و همه مردم عزیز کشور گامی خداپسندانه برای بیعت مجدد در چهل و سومین سال پیروزی با نظام اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در چهل و سومین سال انقلاب اسلامی این مطلب مهم است که خداوند با پیروزی انقلاب نعمتی ستودنی به مردم عنایت کرد؛ نعمت حاکمیت دین و ارزش‌های آن، استقلال و وابسته نبودن به اجانب و بیگان، آزادی که 57 سال نفس‌ها در سینه حبس بود، نعمت عفت و پاکی که نظام طاغوت مروج بی حجابی بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این نعمت‌ها نعمت کمی نیست. 57 سال و قبل از آن مردم تحقیر می‌شدند و برای حاکمان مردم مطرح نبودند؛ در عرصه نعمت‌ها خداوند می‌گوید شکر کردید نعمتتان افزوده می‌شود اما اگر ناسپاسی شود نه تنها نعمت گرفته می‌شود بلکه عذاب هم نازل می‌شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به چند مصداق شکر و کفر گفت: شکر این نعمت انقلاب اسلامی آن است که خدمات آن را ببینیم و ببینیم که نظام اسلامی در خدمت مردم است، البته مشکلات فراوانی را هم دشمنان و سوءمدیریت‌های گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: اینکه فقط مشکلات را ببینیم، به آن‌ها ضریب دهیم و به اصطلاح سیاه‌نمایی کنیم و خدمات را نببینیم مصداق کفر است؛ این نظام، نظام خودتان است و خودتان آن را تولید کردید و آرای 43 ساله شما این نظام را به وجود آورده است.

خاتمی تصریح کرد: دومین بخش شکر مسئله دیدن نعمت مردم است؛ در شرایطی که مردم به حساب نمی‌آمدند و انتخاباتی مطرح نبود و همه چیز از طرف خود شاه و ساواک انتخاب می‌شد و جمهوریت در وضع فلاکت باری قرار داشت که به فضل خداوند مردم که همان صاحبخانه ها هستند

وی اظهار کرد: ما هشت نوع انتخابات داشتیم و حدود 40 بار مردم برای انتخابات مجلس، ریاست جمهوری، شورای شهر، تصویب قانوان اساسی و غیره پای صندوق‌های رأی آمدند و این یعنی جمهوریت؛ جمهوریت همین است که بیشترین بها قبل و بعد از ارتحال امام (ره) به مردم داده شود.

خاتمی عنوان کرد: کسانی که می‌خواهند جا بیندازند که جمهوریت بعد از امام تضعیف شده معنای جمهوریت یا تضعیف را نمی‌دانند؛ جمهوریت یک روز تعطیل نشده است و آدم از این حرف تعجب می‌کند. این گونه افراد جمهوریت را در خودشان خلاصه می‌کنند و به صراحت می‌گویم به گوششان برسد که اینگونه حرف زدن ناسپاسی است.

امام جمعه موقت تهران گفت: می‌خواهم همه کشور بشنوند در خط مقدم دفاع از جمهوریت مقام معظم رهبری است؛ در سال 88 که سال فتنه بود مقام معظم رهبری از خودشان دفاع نکردند بلکه از جمهوریت نظام دفاع کردند. شکست خورده‌های انتخابات طلب داشتند که رأی مردم هیچ شود اما مقام معظم رهبری فرمودند که جلوی این حرف می‌ایستند.

وی در ادامه گفت: از اول سرکار آمدن رضاخان در سال 1301 تا سال 57 خیلی‌ها به مبارزه با این رژیم آمدند؛ کمونیست‌ها و لیبرال‌های به ظاهر روشن فکر که مرگ بر شاه را مسخره می‌کردند دو مورد از این گروه‌ها بودند، اما این مبارزه فقط یک جا جواب داد آن هم زمانی بود که یک مرجع عالی مقام به نام امام خمینی (ره) به صحنه آمدند و کاخ آن‌ها را سیل برد و به تعبیر طاغوتی‌ها مانند برف آب شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: نعمت حاکمیت ولایت فقیه نعمت بزرگی است. شنیدیم که شناسنامه شاه و همسرش در بنیاد مستضعفین بود یعنی رفته بودند تا چند ماه دیگر برگردند اما به کوری چشم‌شان نعمت انقلاب ماند و این جز با نعمت ولایت فقیه امکان پذیر نبود.

وی ادامه داد: شکر این نعمت همراهی با ولایت فقیه است. کسانی که جبهه رفتند و کسانی که در پشت جبهه خدمت گزار بودند، شرکت در انتخابات و راهپیمایی‌ها که چشم دنیا را خیره کرد مصداق شکر است.

مصداق کفر هم این است که خدمات ولایت را نبینیم و تمام نارسایی‌ها را پای ولایت بگذاریم. کسانی که در این 43 سال قدرت دست آن‌ها بود و ریل گذاری می‌کردند فقر و مشکلات نتیجه کار آن‌ها است که در کمال ناسپاسی نظام را متهم می‌کنند. من می‌بینم که هدف این آدم‌ها جدا کردن مردم که سرمایه نظام هستند از انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مردم مصداق شعار " ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند" را نشان دادند.

خاتمی تأکید کرد: این مردم شاکر انقلاب هستند و تا آخرین قطره خون از نظام اسلامی دفاع خواهند کرد. این مردم قدرشناس عزت، شرف و استقلال خود را مدیون ولایت فقیه می‌دانند.

وی اظهار کرد: ما با تمام وجودمان تا آخرین نفس حامی ولایت هستیم. بنده به عنوان بخشی از مردم می گویم که ما همراه این نظامیم و اجازه نمی‌دهیم کسانی حرف‌های دشمن شاد کن از زبان مردم بزنند و می دانیم همواره میزان رأی ملت است و به صراحت می گوییم به نام مردم هدف و آرمان این مردم را مورد هجمه خود قرار ندهید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها