|

خطیب زاده: برای برنامه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می‌کند.

خطیب زاده: برای برنامه دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد موضع گیری مداخله جویانه وزارت امور خارجه انگلیس در مورد توانمندی دفاعی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درچارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی و مطابق نیاز‌های دفاعی خود عمل می‌کند.

سعید خطیب زاده گفت: لذا نه تنها اینگونه موضع‌گیری‌ها و اظهارات، مداخله در امور داخلی ایران به حساب می‌آید بلکه حاکی از ادامه سیاست یک بام و دو هوای لندن است. این کشور در حالی که در یک رقابت بی‌پایان برای فروش مخرب‌ترین سلاح‌ها به منطقه غرب آسیا و دیگر مناطق بحران زده جهان است و بدون توجه به مقررات عدم‌اشاعه پیمان‌های نظامی مانند اوکاس را منعقد میکند، در همان حال در مورد تمرین‌های نظامی معمول ایران اظهار نگرانی میکند.

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به گواه هزاران ساعت بازرسی و گزارش‌های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی تماما صلح آمیز بوده و ایران هیچ برنامه‌ای برای مصارف نظامی انرژی هسته‌ای نداشته است و ندارد که بخواهد برنامه موشکی خود را برای آن طراحی کند. انگلیسی‌ها بهتر از هرطرف دیگری میدانند که برنامه موشکی ایران است به هیچ وجه با قطعنامه ۲۳۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و مفاد آن ارتباطی ندارد.
وی افزود، این بریتانیا است که با تفسیر به رای قطعنامه ۲۲۳۱ عملا مفاد آنرا نقض می‌کند.
خطیب زاده با محکوم کردن تلاش مقامات بریتانیایی برای القای تهدید ایران در منطقه گفت آنچه به بی ثباتی و ناامنی در منطقه دامن زده و از جمله فاجعه انسانی در یمن را بوجود آورده، اشتهای سیری ناپذیر بریتانیا و سایر کشور‌های اروپایی به فروش حجیم تسلیحات پیشرفته به برخی کشور‌های منطقه، آن هم با آگاهی کامل از نقض حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بشر دوستانه در کاربرد این تسلیحات، است؛ لذا آن‌ها هستند که در پیشگاه مردم مظلوم منطقه و جامعه بین المللی بایستی در قبال افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه پاسخگو و مسئول باشند.
سخنگوی وزارت امورخارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای برنامه دفاعی خود نه از کسی اجازه می‌گیرد و نه در مورد آن مذاکره می‌کند.
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها