|

ایران بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس و انگلیس را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارج گفت: این بیانیه در راستای تلاش‌های تفرقه افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده از شکل‌گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، صادر شده است.

ایران بیانیه شورای همکاری خلیج‌فارس و انگلیس را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بیانیه پایانی وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و انگلیس رابی اساس خواند و گفت: این بیانیه در راستای تلاش‌های تفرقه افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده از شکل‌گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، صادر شده است.

سعید خطیب‌زاده با رد اتهامات بی‌اساس و تکراری بیانیه پایانی دیدار وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاش‌های تفرقه‌افکنانه برخی کانون‌های شناخته شده که از شکل‌گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه‌ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا کرده و بر همین اساس کشورهای منطقه را به تعامل و گفت وگو فراخوانده است.

خطیب‌زاده افزود: متاسفانه کشورهای غربی، با اقداماتی از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشورهای منطقه، عامل مهمی در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند.

وی بیان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می‌داند و از ابتکارات سازنده‌ای که در این زمینه ارائه شود استقبال می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخلاف ادعاهای بی‌پایه بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیلNPT و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بهره‌مند خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها