|

آمریکا آماده رفع تحریم های ناسازگار با برجام است

نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد که کشورش آماده رفع تحریم های ناسازگار با برجام است.

آمریکا آماده رفع تحریم های ناسازگار با برجام است

اسپوتنیک، لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل بامداد چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره عدم اشاعه تاکید کرد که کشورش آماده رفع تحریم های ناسازگار با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

وی تصریح کرد: ایالات متحده به طور کامل آماده است تا تحریم هایی را که با تعهداتش در برجام ناسازگار است، بردارد تا ایران بتواند از منافع اقتصادی این توافق بهره مند شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض تعهداتش ذیل این توافق تلاش کرد مسئولیت به موفقیت رسیدن مذاکرات وین را متوجه ایران بداند و افزود: در حقیقت ما متقاعد شده ایم که اگر ایران با رویکرد فوریت و سنجش گری با مذاکرات وین برخورد کند، آنگاه قادریم خیلی سریع به یک توافق بر سر بازگشت دوجانبه به برجام دست یابیم و آن را اجرا کنیم.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و ١+٤ در وین، پایتخت اتریش از روز پنجشنبه هفته گذشته تا کنون در جریان است و هیات آمریکایی نیز در ساعات پایانی روز یکشنبه برای حضور غیرمستقیم در این دور از رایزنی ها وارد وین شده است.

گفتنی است هیات های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در چند روز گذشته در حال مذاکره برای اعمال پیشنهادات ایران بر روی پیش‌نویس وین ۶ هستند.

علی باقری رییس تیم مذاکراتی ایران در پاسخ به اینکه آیا درباره پیشنهادات جدید ایران مذاکره شروع شده است؟ گفت: در چند روز گذشته چندین جلسه در سطح کارشناسی و مقامات ارشد مذاکره کننده داشتیم که اصلاحات، دیدگاه ها و پیشنهادات طرف ایرانی که بر روی متن پیش‌نویس‌های وین ۶ اعمال شده بود گفت‌وگو کردند و این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است.

باقری همچنین در گفت وگو با شبکه پرس تی وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات روزهای گذشته حاصل شده است، خاطر نشان کرد: در مذاکرات وین اولویت اصلی ما رفع همه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است که علیه ملت ایران طی سال‌های گذشته اعمال شده است.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه کشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه درخصوص مسئله اعتماد به آمریکایی‌ها نیز گفت: اختلاف نظرات زیاد و مشکلات مختلفی در متن پیش‌نویس ماه ژوئیه (وین ٦) وجود دارد. مشکل ضمانت و راستی‌آزمایی از آن دسته اختلافاتی هستند که تاکنون رفع نشده‌اند. این مشکلات باید طی پروسه مذاکرات حل شوند تا توافق حاصل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها