|

غلامرضا نوری قزجله، نماینده مجلس:

برای بازگشت گشت ارشاد از مجلس کسب نظر نشده/ با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود

نماینده مجلس در ادامه درباره کسب نظر از مجلس بابت بازگشت گشت ارشاد گفت: نظر مجلس در قوانین منعکس می‌شود و کسب نظر خاصی از صحن مجلس نشد. شاید از رئیس مجلس یا کمیسیون‌ها پرسیده باشند، اما از صحن مجلس پرسیده نشد. موضوع لایحه حجاب هم هنوز در رفت و برگشت است.

 برای بازگشت گشت ارشاد از مجلس کسب نظر نشده/ با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود

به گزارش شبکه شرق، در میانه سال ۱۴۰۱ تریبون‌های قدرت، از لزوم انجام گفتگو با جامعه و شنیدن مطالبات سخن گفتند، اما این موضوعات پیگیری نشد. 

غلامرضا نوری قزجله، نماینده مجلس گفت: بی توجهی به پدیده‌های اجتماعی به این علت است که عده‌ای به این نتیجه رسیدند نیازی به نظر اجتماع ندارند و کار‌هایشان پیش می‌رود. در مورد بحث گشت ارشاد، کار حکمرانی و اداره کردن کشور کار ساده‌ای نیست و قواعد خود را دارد و با نظرات شخصی بی قاعده و خانواده و بچه‌ها، کار حکمرانی را مدیریت کرد. باید در جامعه قانون حاکم باشد. اگر در قانون آمده که گشت ارشاد تشکیل شود، تشکیل دهند، اما اگر نیست، به نظرم باید تجربه‌ی گذشته و اقدامات قبلی راهنمای مسیر باشد و از اقدامات امنیتی و قضایی در مواجهه با یک مسأله‌ی فرهنگی اجتناب شود.

وی در ادامه درباره کسب نظر از مجلس بابت بازگشت گشت ارشاد بیان کرد: نظر مجلس در قوانین منعکس می‌شود و کسب نظر خاصی از صحن مجلس نشد. شاید از رئیس مجلس یا کمیسیون‌ها پرسیده باشند، اما از صحن مجلس پرسیده نشد. موضوع لایحه حجاب هم هنوز در رفت و برگشت است. لایحه حجاب مباحث مبنایی را مورد بررسی قرار داده که قشر نخبگان جامعه روی آن حساس هستند و اشکالات اساسی لایحه حجاب جز همین چالش هاست و باید پاسخ قانع‌کننده علمی به آن‌ها داده شود. تا زمانیکه این مبانی برطرف نشود، این مسأله حل نمی‌شود.

نوری قزلجه گفت: جامعه دچار بی اعتمادی بیشتر شد که ۴۰ درصد مشارکت اتفاق افتاد. بی اعتمادی صرفاً در حجاب هم نیست و هرکجا بی اعتمادی شکل بگیرد و بی توجهی به نظرات مردم بیشتر شود، طبیعتا یک گسست عمیق میان تصمیم گیران و مردم ایجاد می‌شود و اعتماد را به شدت مخدوش می‌کند که جبران آن سخت است. در نهایت باید به یک راهکار اساسی برسیم. باید مبنای حجاب مورد بحث گذاشته شود و یک اجماعی شکل بگیرد تا قوانین و مقررات لازم برای داشتن یک جامعه‌ی عفیف در آن شرایط ایجاد شود. از این رهگذر می‌توانیم به یک جامعه‌ی دین دار برسیم، با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها