|

دور دنیا در یک دقیقه

فرانسه و المپیک پاریس/ در موزه لوور یوگا کنید و نقاشی ببینید!

مسئولان موزه لوور فرانسه تصمیم گرفته‌اند پیش از آغاز المپیک پاریس، کلاس‌های رقص، یوگا و نرمش برگزار کنند. این کلاس‌ها در محوطه داخلی موزه برگزار خواهد شد.

فرانسه و المپیک پاریس/ در موزه لوور یوگا کنید و نقاشی ببینید!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا به کلاس‌های یوگای موزه «لوور» می‌رویم. سپس سری می‌زنیم به دادگاه ترامپ در منهتن و در آخر هم آسمان نارنجی «آتن» پایتخت یونان را رصد می‌کنیم.

تیک‌تاک؛ سنا هم به ممنوعیت مشروط رای داد

حالا دیگر لایحه ممنوعیت پلتفرم تیک‌تاک در آمریکا امضای سناتورها را هم دارد. پیشتر این لایحه به تایید و تصویب نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا رسیده بود.

با رای سنا، لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا به شرط عدم فروش و واگذاری آن، به میز بایدن در کاخ سفید می‌رسد. به این ترتیب اگر بایت‌دنس شرکت مادر تیک‌تاک حاضر نشود آن را به آمریکا بفروشد، استفاده از آن ممنوع خواهد شد.

شهروندان آمریکایی تیک‌تاک را دوست دارند و برای حفظ این پلتفرم اشتراک ویدئو تلاش می‌کنند، اما نهادهای امنیتی آمریکا می‌گویند تیک‌تاک در کار جمع‌آوری اطلاعات برای دولت چین است.

فوتبال؛ رای مجلس به بازی‌های برگشت در جام حذفی

«فوتبال» مسئله مرگ و زندگی در بریتانیاست؛ آنقدری که نمایندگان مجلس عوام کشور برای بازگرداندن بازی‌های برگشت به جام حذفی تلاش کنند.

نمایندگان پارلمان بریتانیا با رای اکثریت از نهاد نظارتی مستقل فوتبال خواسته اند بازی‌های برگشت به جدول مسابقات بازگردد. حتی محافظه‌کاران که پیشتر رای مخالف داده بودند، از رای خود بازگشتند.

دولت لایحه توسعه فوتبال را به پارلمان ارائه کرده است تا با کمک نمایندگان قوانین و مقررات بهتری برای ثبات مالی در فوتبال مهیا شود. 

المپیک پاریس؛ برگزاری کلاس یوگا به میزبانی لوور

مسئولان موزه لوور فرانسه تصمیم گرفته‌اند پیش از آغاز المپیک پاریس، کلاس‌های رقص، یوگا و نرمش برگزار کنند. این کلاس‌ها در محوطه داخلی موزه برگزار خواهد شد.

هدف از این کار، آماده کردن ذهن و جسم شهروندان و همچنین افزایش شور و شوق برای برگزاری المپیک پاریس است. 

شرکت‌کنندگان در برنامه‌های ورزشی موزه لوور هم به جسم خود حرکت می‌‌دهند و هم تابلوهای نقاشی و تندیس‌های مشهور را می‌بینند. این کلاس‌ها بخشی از برنامه فرهنگی جانبی المپیک پاریس است.

ترامپ در دادگاه؛ ناشر زرد شهادت داد

آقای دیوید پکر، رئیس سابق نشنال انکویرر در دادگاه منتهن حاضر شده است و درباره ملاقات با ترامپ در سال ۲۰۱۵ و کمک به کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ شهادت داده است.

این دادگاه برای بررسی پرونده پرداخت حق السکوت ترامپ به یک بازیگر فیلم‌های پورن برگزار شده است. دیوید پکر می‌گوید در فعالیت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ چشم و گوش ترامپ بوده است.

به این شکل که داستان‌های منفی علیه رقبا و مثبت برای ترامپ تدارک می‌دیده و در نشریه‌اش منتشر می‌کرده است یا با مشورت ترامپ و کوهن پول‌هایی به نویسنده‌ها می‌پرداخته و….

یونان؛ توفان نارنجی آتن را بلعید

چند روزی است ساکنان آتن و دیگر شهرهای یونان گرفتار گرد و غبار غلیظ نارنجی‌رنگی هستند که آسمان را فراگرفته و تنفس و دید را سخت کرده است.

این گرد و غبار ساعات اولیه ورود به یونان، زردرنگ بود و سپس غلظت و شدت بیشتری پیدا کرد و نارنجی شد. توفان نارنجی از صحرای شمال آفریقا راه افتاده و مسیر اروپا را در پیش گرفته است.

به جز یونان، سوئیس و فرانسه هم گرفتار این گرد و غبار شده‌اند. غلظت گرد و غبار به حدی است که مانع تابش نور خورشید شده و میدان دید را کاهش داده است. همچنین مشکلات بیماران تنفسی متاثر از این وضعیت حادتر شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها