|

امیرسعید ایروانی:

اسرائیل می‌داند تلافی دوم ایران چه خواهد بود

نماینده ایران در سازمان ملل گفت که فکر می‌کند نتیجه‌ای حاصل شده و «پاسخی نظامی از سوی اسرائیل در کار نخواهد بود.»

اسرائیل می‌داند تلافی دوم ایران چه خواهد بود

به گزارش شبکه شرق، نماینده ایران در سازمان ملل بر حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل تاکید کرد و نسبت به تداوم این اقدامات از سوی تل‌آویو هشدار داد.

«امیرسعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل، در پی نشست شورای امنیت که برای بررسی حمله ایران به اسرائیل  برگزار شد، در گفت‌وگو با «اسکای نیوز»، گفت که اسرائیل «می‌داند تلافی دوم ما چه خواهد بود. آن‌ها می‌دانند که بعدی قاطعانه‌ترین (حمله) خواهد بود.»

ایروانی گفت که این وعده «یک تهدید» است نه «یک اقدام.»

اما او گفت که فکر می‌کند (در پی این جلسه) نتیجه‌ای حاصل شده و «پاسخی نظامی از سوی اسرائیل در کار نخواهد بود.»

نماینده ایران در سازمان ملل در پاسخ به این که «آیا اقدام اخیر ایران، خطر افزایش تنش‌ها تا مرز بروز جنگی گسترده‌تر را دربردارد»، گفت: پاسخ دادن حق مشروع ما بود، چراکه  آن‌ها اقدام به تجاوز به اماکن دیپلماتیک ما کردند.

ایران شامگاه شنبه، با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک نقاطی در اسرائیل را در پاسخ به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق مورد هدف قرار داد.

روز یکشنبه، کابینه جنگ اسرائیل درباره پاسخ احتمالی به ایران تشکیل جلسه داد و طبق گزارش کانال ۱۲ اسرائیل، یکی از مقامات ناشناس در این‌باره گفته بود که «پاسخ قابل توجهی» داده خواهد شد. جلسه کابینه جنگ بدون اتخاذ تصمیم مشخصی در این‌باره پایان یافت.

نمایندگی ایران: اسرائیل باید تنبیه می‌شد

نمایندگی ایران در سازمان ملل نوشت: «اسرائیل باید تنبیه می‌شد و این اتفاق به وقوع پیوست.»

نمایندگی ایران در سازمان ملل در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اسرائیل شاگرد لوس و ننر مدرسه‌ای بود که به لطف حامیانش، کسی مقابل ناهنجاری‌هایش نمی‌ایستاد، تا جایی که مدرسه را هم به آتش کشید.»

نمایندگی ایران در ادامه نوشت: «این بچه ناهنجار و خطرناک باید تنبیه می‌شد تا نظم به مدرسه برگردد و این اتفاق افتاد.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها