|

سایت عبری:

دولت بایدن تصمیمی برای اعمال محدودیت‌های نظامی بر اسرائیل ندارد

سایت عبری زبان واللا به نقل از چهار مسئول آمریکایی گزارش داد که واشنگتن در این مرحله قصد اعمال تحریم کمک‌های نظامی به اسرائیل ندارد.

 دولت بایدن تصمیمی برای اعمال محدودیت‌های نظامی بر اسرائیل ندارد

 

به گزارش شبکه شرق، این مسئولان آمریکایی اظهار کردند کاخ سفید اخیرا از وزارت خارجه و دفاع خواست فهرستی را به آن ارائه دهند که شامل اطلاعاتی از تمامی سلاح‌هایی است که برای انتقال آن به اسرائیل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی می‌شود که ارسال آنها طی هفته‌های آتی تصویب شود.

براساس گزارش روسیا الیوم، این مسئولان تصریح کردند این درخواست کاخ سفید در پی فشارهای روزافزون بر دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از سوی اعضای دموکرات در کنگره و نیز از سوی افکار عمومی درخصوص سلاح‌های آمریکایی ارائه شده به تل آویو برای استفاده از آن در جنگ علیه غزه مطرح شده است. 

آنها اما گفتند درخواست کاخ سفید بیانگر این نیست که دولت بایدن انتقال سلاح به اسرائیل را در آینده نزدیک به تاخیر می‌اندازد یا آن را تعلیق می‌کند. 

یکی از مسئولان آمریکایی اظهار کرد: علت دیگر طرح این درخواست کاخ سفید در خصوص فهرستی که تل آویو به دولت آمریکا ارائه داده، این است که دولت آمریکا می‌خواهد تفاوت‌ها میان فهرست کنونی با فهرست قبلی از سلاح‌هایی را که اسرائیل می‌خواهد، بررسی کند.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها