|

تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه

دولت کانادا، امروز اعلام کرد تحریم‌های جدیدی را به دلیل مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد اصلی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور علیه مسکو اعمال کرده است.

تحریم‌های جدید کانادا علیه روسیه

به گزارش شبکه شرق، دولت کانادا اعلام کرد که به علت مرگ یکی از مخالفان غرب‌گرای دولت روسیه، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کند.

به گزارش رویترز، «ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اُتاوا به علت مرگ «الکسی ناوالنی» از مخالفان غرب‌گرای دولت روسیه، تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال کرده است.

آن‌گونه که در این بیانیه آمده دولت کانادا در این تحریم‌های تازه 6 مقام رسمی دولت روسیه از جمله مقام‌های قضایی روسیه را تحریم کرده است.

اواخر بهمن مرکز زندان‌های منطقه خودگردان یامالو-نِنتس متعلق به فدراسیون روسیه در مدار شمالگان اعلام کرد که آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه امروز جان خود را از دست داده است.

در بیانیه این ندامتگاه به این نکته اشاره شده است که ناوالنی پس از پیاده‌روی روزانه «حال مساعدی» نداشت و بلافاصله هوشیاری‌اش را از دست داد. براساس این بیانیه، ناوالنی ۴۷ ساله به‌رغم اقدامات ضروری و دریافت فوریت‌های پزشکی از جمله عملیات احیا، در آمبولانس درگذشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است که مرگ ناوالنی به اطلاع ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه رسیده است. حامیان ناوالنی مدعی هستند که نمی‌توانند مرگ او را تایید کنند واگر هم چنین باشد، او کشته شده است!

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها