|

اسناد و مدارک ایران تحویل عراق شد/ فیلم

رئیس قوه قضاییه اسناد و مدارک تروریست‌ها را به مقام‌های عراقی تحویل داد.

اسناد و مدارک ایران تحویل عراق شد/ فیلم

به گزارش شبکه شرق، رئیس قوه‌قضاییه اسناد و مدارک تروریست‌ها و گروه‌های تروریستی را به مقام‌های عراقی تحویل داد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در بغداد، با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق گفت: اسناد و مدارک ایران آماده است؛ هر سند و مدرک دیگری نیاز باشد تکمیل می‌کنیم و تحویل می‌دهیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با تروریست‌ها را به مقامات عراقی تحویل داده و در جریان این سفر نیز، بخش دیگری از این اسناد و مدارک به رئیس شورای عالی قضایی عراق تحویل داده شد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان ایران و عراق، خواستار عدم اجرای توافق‌های امنیتی دو کشور هستند، خطاب به مشاور امنیت ملی عراق گفت: امیدوار هستیم نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن کامل توافقات امنیتی منعقد شده میان دو کشور، اهتمام داشته باشید.

محسنی اژه‌ای افزود: امیدوار هستیم با اتکا به همدلی و همکاری‌های موجود میان ایران و عراق، بتوانیم همه تروریست‌ها را تعقیب کنیم و اقدامات لازم را بر اساس توافقات امنیتی میان دو کشور، انجام دهیم.

رئیس دستگاه قضا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بخش قابل توجهی از اسناد و مدارک مرتبط با تروریست‌ها را به مقامات عراقی تحویل داده و در جریان این سفر نیز، بخش دیگری از این اسناد و مدارک به آقای «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق تحویل داده شد؛ چنانچه مستندات و مدارک دیگری نیز لازم باشد در اسرع وقت به مقامات عراقی تحویل داده خواهد شد.

محسنی اژه‌ای افزود: امیدواریم دو کشور ایران و عراق به کمک و با همکاری یکدیگر، مواجهه خوبی با تروریست‌ها داشته باشند و با اقدامات خود، درس عبرتی به همه تروریست‌ها بدهند.

«قاسم‌ الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز در این دیدار اظهار داشت: اعتقاد کامل داریم که امنیت ایران، همان امنیت عراق است و امنیت عراق نیز، امنیت ایران است.

او  با بیان اینکه بعد از حمله تروریستی داعش به عراق، جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که به حمایت از مردم عراق برخاست، افزود: در همه مناطقی که از دست داعش آزاد شد، آثار قاسم سلیمانی را می‌بینیم و اعتقاد داریم که در مقابله با داعش، خون شهدای ایرانی و عراقی درهم آمیخت.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: بار دیگر بر تعهدات خود نسبت به انجام و اجرای کامل توافقنامه‌های امنیتی تهران - بغداد تاکید می‌کنیم.

 محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سه‌شنبه (۲۴ بهمن) در پاسخ به دعوت رسمی «فائق زیدان» رئیس شورای‌عالی قضایی عراق، در صدر یک هیات عالی‌رتبه قضایی به عراق سفر ‌کرد.

در جریان این سفر، برنامه‌های کاری ویژه‌ای به منظور تقویت هر چه بیشتر مناسبات حقوقی و قضایی ایران و عراق، صورت خواهد پذیرفت.

دیدار با ایرانیان مقیم عراق، مذاکره و رایزنی با مقامات قضایی عراق، پیگیری ویژه اقدامات دستگاه قضایی عراق پیرامون روند رسیدگی به پرونده ترور سرداران محور مقاومت شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی‌المهندس» و هم‌رزمانشان به دست اشرار آمریکایی در فرودگاه بغداد، تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک قضایی برای مقابله با تروریسم و ملاقات با مقامات سیاسی دولت عراق از جمله «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر، از جمله برنامه‌های کاری سفر رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران به عراق است.

منبع: میزان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها