|

عراق: استفاده از خاک این کشور برای تجاوز به کشور‌های همسایه ممنوع است

نخست‌وزیر عراق بر پایبندی کشورش به اصول قانون اساسی تاکید کرد که بر مبنای آن‌ها استفاده از اراضی عراق برای تجاوز به کشور‌های همسایه ممنوع است.

عراق: استفاده از خاک این کشور برای تجاوز به کشور‌های همسایه ممنوع است

به گزارش شبکه شرق، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه امروز بعد از ورود به بغداد، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دو طرف در این دیدار روابط میان دو کشور و اهمیت تقویت همکاری‌های امنیتی دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند؛ به گونه‌ای که بتواند امنیت و ثبات عراق و ترکیه را تحقق بخشد.

محمد شیاع السودانی در این دیدار تاکید کرد که امنیت عراق و ترکیه همانند همه کشور‌های همسایه به یکدیگر ارتباط دارد و انجام سفر‌ها و دیدار‌ها میان مقامات دو کشور موجب هماهنگی و تفاهم بیشتر عراق و ترکیه در زمینه حمایت از امنیت و ثبات می‌شود.

نخست‌وزیر عراق همچنین بر پایبندی کشورش به اصول قانون اساسی تاکید کرد که بر مبنای آن‌ها استفاده از اراضی عراق برای تجاوز به کشور‌های همسایه ممنوع است.

السودانی تصریح کرد که عراق هرگونه آسیب به حاکمیت خود و هرگونه تسویه حساب در خاک آن را رد می‌کند.

این مقام عراقی همچنین بر لزوم محافظت از امنیت سوریه که با امنیت ملی عراق و ترکیه ارتباط دارد تاکید کرد.

یاشار گولر نیز به نوبه خود ضمن ابلاغ سلام و درود «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه به مقامات عراقی تاکید کرد که کشورش تمایل زیادی برای حفظ همکاری‌های دوجانبه با عراق و هماهنگی مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و نیز پروژه‌های راهبردی، دارد.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه امروز در فرودگاه بین المللی بغداد در میان استقبال مسئولان نظامی عراق وارد این کشور شد و قرار است دیدار‌هایی با مقامات عراقی داشته باشد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها