|

هشدار جمهوری اسلامی درباره فروش نفت و غارت اموال عمومی

جمهوری اسلامی نوشت: تجربه سال‌های گذشته و ماجرای بعضی از افرادی که با استفاده از واسطه‌ها توانستند در بخش فروش نفت نفوذ کنند و پول‌های زیادی از اموال عمومی را غارت کنند، باید درس عبرت خوبی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشد.

هشدار جمهوری اسلامی درباره فروش نفت و غارت اموال عمومی

به گزارش شبکه شرق، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: دولتمردان امروز ما باید از تجربه تلخ دولت‌های گذشته در پذیرفتن دخالت واسطه‌ها و بازگذاشتن دست دستگاه‌ها، افراد و مجموعه‌هایی غیر از وزارت نفتُ برای فروش نفت درس عبرت بگیرند و از تکرار این اقدام زیان‌بار خودداری کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از سرمقاله امروز نوشته است: 

«آنچه نفت را به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای برقراری عدالت اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت مورد توجه قرار می‌دهد چگونگی فروش آن است. حتی اگر تاکید قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بر دولتی بودن این بخش از منابع هم نباشد، در این واقعیت نمی‌توان تردید کرد که فروش نفت باید در اختیار دولت باشد.

تجربه سال‌های گذشته و ماجرای بعضی از افرادی که با استفاده از واسطه‌ها توانستند در بخش فروش نفت نفوذ کنند و پول‌های زیادی از اموال عمومی را غارت نمایند، باید درس عبرت خوبی برای مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشد و آنها را از تکرار این اقدام زیانبار برحذر دارد.

در شرایط دشوار جنگ تحمیلی، مسئولین وقت اقداماتی در زمینه فروش نفت از طریق واسطه‌ها به عمل آوردند که حتی همان اقدامات نیز زیانبار بودند. نه این تجربه و نه تجربه دخالت واسطه‌های دیگر و همین‌طور وارد ساختن بعضی دستگاه‌های دولتی و خصولتی و خصوصی، قطعا به نفع کشور نیستند.

این قبیل اقدامات فقط به فربه شدن افراد خاص، بیشتر شدن فاصله طبقاتی، ایجاد سدی در برابر تقسیم عادلانه ثروت و فقیرتر شدن اقشار ضعیف جامعه منجر می‌شوند. دولتمردان امروز ما باید از تجربه تلخ دولت‌های گذشته در پذیرفتن دخالت واسطه‌ها و بازگذاشتن دست دستگاه‌ها، افراد و مجموعه‌هایی غیر از وزارت نفت برای فروش نفت درس عبرت بگیرند و از تکرار این اقدام زیان‌بار خودداری کنند تا بتوانند از امکانات کشور برای رفاه حداکثری مردم استفاده کنند و پشتوانه مردمی نظام را تقویت کنند.»

 

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها