|

پنتاگون: به‌دنبال درگیری در خاورمیانه نیستیم

باوجود اینکه پنتاگون در بیانیهٔ خود اعلام کرده بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه را هدف قرار داده، بسیاری از نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی این حمله را «ضعیف» توصیف کرده‌اند

پنتاگون: به‌دنبال درگیری در خاورمیانه نیستیم

به گزارش شبکه شرق، «گرچه دنبال درگیری در غرب آسیا نیستند، اما «رئیس‌جمهور و من حمله به نیرو‌های آمریکایی را تاب نمی‌آوریم و تمام اقدامات ضروری را برای دفاع از ایالات متحده و نیرو‌ها و منافع خود انجام می‌دهیم».

«ما به دنبال درگیری در خاورمیانه (غرب آسیا) یا هرجای دیگر نیستیم»، این‌ها بخشی از بیانیه وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا لوید آستین در پی حمله صبح امروز (شنبه) آمریکا به مواضعی در عراق و سوریه است که ایالات متحده می‌گوید در پاسخ به حمله هفته گذشته به پایگاه «البرج» این کشور در خاک اردن انجام گرفته است.

علی‌رغم آن‌که پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد که حملاتی را علیه بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه انجام داده است، بسیاری از نمایندگان کنگره و حتی رسانه‌های این کشور، این حمله را ضعیف توصیف کردند.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است.

رئیس پنتاگون تصریح کرد: «این آغاز واکنش ما است. رئیس‌جمهور، دستور اقدامات بیشتر برای پاسخگو نگه داشتن سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن را برای حمله به آمریکا و نیرو‌های ائتلاف را صادر کرده است».

مقام‌های ایران هرگونه مشارکت در حمله به پایگاه آمریکا در اردن را رد کرده و حتی هیچ مقام آمریکایی تاکنون نقش مستقیم جمهوری اسلامی ایران در این حمله را تأیید نکرده است.

آستین اظهارات دیگر مقام‌های آمریکایی مبنی بر عدم تمایل برای درگیری با ایران را تکرار کرد و گفت گرچه دنبال درگیری در غرب آسیا نیستند، اما «رئیس‌جمهور و من حمله به نیرو‌های آمریکایی را تاب نمی‌آوریم و تمام اقدامات ضروری را برای دفاع از ایالات متحده و نیرو‌ها و منافع خود انجام می‌دهیم».

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها