|

رهبر:

سال ۵۷، تهران الهام‌بخش دیگر شهرها شد

رهبر انقلاب گفت: تهران الهام‌بخش دیگر شهرها شد؛ هم در راه‌پیمایی‌ها، هم در تولید شعارها. این شعارهای هماهنگی که می‌دیدید در همه‌جای کشور پخش می‌شود، از تهران الهام داده می‌شد.

سال ۵۷، تهران الهام‌بخش دیگر شهرها شد

به گزارش شبکه شرق،  آیت‌الله خامنه‌ای در مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام را گرامی داشتند.

در آستانه ایام‌الله دهه‌فجر و چهل‌وپنجمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح امروز چهارشنبه «یازدهم بهمن‌ماه»، در مرقد بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی  حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام ملت ایران را گرامی داشتند.

رهبری همچنین با حضور بر مزار شهیدان عالی‌مقام بهشتی، رجایی، باهنر و شهدای حادثه هفتم تیر 1360، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسئلت کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای سپس در گلزار شهیدان سرافراز حضور یافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ایران ادای احترام کردند.

رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره ملی بزرگداشت ۲۴ هزار شهید تهران گفت: سال ۵۷، تهران الهام‌بخشِ دیگرِ شهرها شد؛ هم در راه‌پیمایی‌ها، هم در تولید شعارها. این شعارهای هماهنگی که می‌دیدید در همه‌جای کشور پخش می‌شود، از تهران الهام داده می‌شد.

این تکبیر روی پشت بام را تهرانی‌ها ابتکار کردند و به جاهای دیگر خبر دادند. بنده خودم در مشهد نشسته بودم، شب یکی از دوستان تهرانی که جزو مبارزین بود، تلفن کرد گفت «بشنو»؛ تلفن را گرفت به سمت صدا، من دیدم صدای «اللّه اکبر» می‌آید؛ گفت [شما هم] «اللّه اکبر» بگویید، بنده هم با بچّه‌هایمان ــ کوچک بودند ــ رفتیم بالای پشت بام و شروع کردیم «اللّه اکبر» گفتن.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها