|

مجارستان:

در طرح اتحادیه اروپا برای تامین مالی اوکراین شرکت نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه مجارستان اظهار داشت: بوداپست در تامین مالی ارائه تسلیحات به اوکراین از طریق «تسهیلات صلح اروپا» (EPF) شرکت نخواهد کرد.

 در طرح اتحادیه اروپا برای تامین مالی اوکراین شرکت نمی‌کنیم

 

به گزارش شبکه شرق، پیتر سیجارتو روز دوشنبه به رادیو تلویزیون «M1» گفت: تمایل نداریم در هیچ تصمیم یا روندی که منجر به افزایش عرضه تسلیحات به اوکراین شود، شرکت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه «مجارستان پیشتر سلاح [برای اوکراین] نفرستاده و بعد از این نیز ارسال نخواهد کرد»، اظهار داشت: بوداپست نمی‌تواند و نمی‌خواهد بر اساس یک تصمیم ملی، از ارسال سلاح توسط دیگر کشورها جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، روزنامه «وال استریت ژورنال» پیش از این گزارش داده بود که «سرویس اقدام خارجی اروپا» (EEAS) در حال توسعه طرح جدیدی برای ارائه کمک‌های مالی به اوکراین است که به اعضای بلوک اجازه می دهد وتوی مجارستان در مورد کمک مالی میان مدت اتحادیه اروپا به اوکراین را لغو کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه پیشتر گزارش داده بود که اتحادیه اروپا قرار است اول فوریه (۱۲ بهمن) نشستی برای رفع انسداد بسته کمکی ۵۰ میلیارد یورویی به اوکراین که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان آن را وتو کرده است، برگزار کند.

در همین حال، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ۲۶ دی ماه هشدار داد که اگر غرب می‌خواهد اوکراین در جنگ علیه روسیه موفق شود، نباید تامین سلاح و پول را برای کی‌یف متوقف کند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها