|

احتمال تحویل میراژهای فرانسوی به اوکراین

یک فرمانده نظامی اوکراین می‌گوید در وضعیت کنونی اضافه کردن جنگنده‌های متعدد از جمله میراژهای فرانسوی در کنار جنگنده‌های آمریکایی توان نظامی این کشور را افزایش خواهد داد.

احتمال تحویل میراژهای فرانسوی به اوکراین

 

به گزارش شبکه شرق، میکولا اولشچوک فرمانده نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه گفت: اوکراین نمی‌تواند در فاصله کوتاهی هواپیماهای ساخت شوروی را با انواع غربی‌ عوض کند و در این میان ممکن است جنگنده‌های ساخت فرانسه مناسب‌تر از جت‌های آمریکایی باشند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف به متحدان غربی خود فشار آورده تا تسلیحات و مهمات پیشرفته‌تری از جمله خودروهای زرهی، تانک‌ها، موشک‌های دوربرد و جنگنده‌های اف۱۶ در اختیارش قرار دهند.

انتظار می‌رود اولین جت‌های جنگنده اف۱۶ اواخر سال جاری در اختیار اوکراین قرار بگیرند.

اولشچوک گفت که در کنار جنگنده‌های آمریکایی، میراژهای فرانسوی نیز ممکن است در اوکراین به خدمت گرفته شوند. میراژ ۲۰۰۰ یک جت جنگنده چند منظوره، تک موتوره و از نسل چهارم جنگنده‌ها محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: البته اولویت اوکراین داشتن جنگنده‌های اف۱۶ است که هم اکنون خلبانان اوکراینی در حال آموزش پرواز با آن هستند ولی کی‌یف به دنبال بالا بردن پتانسیل رزمی هوایی خود است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ماه سپتامبر گفت که با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، قرارداد مهمی در مورد آموزش خلبانان اوکراینی در فرانسه منعقد کرده است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها