|

این خبر در حال بروز رسانی است؛

جزییات حمله اسراییل به سوریه/ تایید ترور یکی از اعضای ارشد سپاه قدس پاسداران/ترور نخاله تکذیب شد/ اطلاعیه سپاه در مورد حمله به دمشق؛ شهادت ۵ مستشار نظامی+اسامی/ بیانیه حماس و واکنش وزارتخارجه ایران/ فیلم و تصاویر

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص حمله اسرائیل به «دمشق» پایتخت سوریه اعلام شد. تاکنون شهادت فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جانشین او و تعدادی از مستشاران نظامی ایران در این حمله تایید شده است.

 جزییات حمله اسراییل به سوریه/ تایید ترور یکی از اعضای ارشد سپاه قدس پاسداران/ترور نخاله تکذیب شد/ اطلاعیه سپاه در مورد حمله به دمشق؛ شهادت ۵ مستشار نظامی+اسامی/ بیانیه حماس و واکنش وزارتخارجه ایران/ فیلم و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، اسرائیل یک ساختمان مسکونی در محله المزه دمشق را هدف قرار داد.

اسرائیل امروز «شنبه، ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲» یک ساختمان مسکونی در محله المزه دمشق را هدف قرار داد؛ طبق اعلام رسمی منابع بیمارستانی، در این حمله تاکنون، یک نفر کشته شده و تعدادی هم زیر آوارها ماندند.​ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: حمله به یک ساختمان مسکونی در محله «مزه» در دمشق، به احتمال زیاد ناشی از حمله اسرائیل بوده است.

حجم تخریب ناشی از این حمله زیاد است و همین مسئله احتمال زخمی و کشته شدن تعدادی در این حمله را تقویت می‌کند.

خبرگزاری «تسنیم» نوشت: ساختمانی که در دمشق هدف حمله قرار گرفت، متشکل از سه طبقه بوده است که نیروهایی وابسته به سپاه پاسداران ایران در آن مشغول فعالیت بوده‌اند. 

هنوز هویت افراد جان‌باخته حمله هوایی اسرائیل به دمشق مشخص نشده است، اما برخی منابع مدعی‌اند از فرماندهان فلسطینی بوده‌اند.

این حمله اسرائیل، منجر به تخریب کامل این ساختمان مسکونی در محله المزه دمشق شده است.

اسامی شهدای نیروی قدس سپاه پاسداران در حمله اسرائیل به دمشق

اسامی شهدای نیروی قدس سپاه پاسداران، در حمله اسرائیل به دمشق اعلام شد.

صابرین نیوز نوشت: سردار حاج صادق امیدزاده، معاون اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران به همراه جانشین خود حاج غلام (محرم) در حملات اسرائیل به دمشق به شهادت رسیدند.

ترور یکی از اعضای ارشد سپاه پاسداران و تعدادی از مستشاران ایرانی

رویترز، مدعی شد که در این حمله، یکی از  فرماندهان ارشد سپاه پاسداران به شهادت رسیده است.

 خبرگزاری دانشجو از شهادت فرمانده اطلاعات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جانشین او در حمله جنگنده‌های اسرائیل به پایتخت سوریه خبر داد.

«کیهان» نوشت:‌ گفته می‌شود در این حمله تعدادی از مستشاران ایرانی به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری «مهر»، از شهادت دو مستشار بلندپایه ایرانی در حمله اسرائیل به دمشق خبر داد.

همچنین «المیادین» اعلام کرد: 2 افسر اطلاعات سپاه پاسداران در حمله امروز به دمشق به شهادت رسیدند.

خبرگزاری «تسنیم» نوشت: ساختمانی که در دمشق هدف حمله قرار گرفت، متشکل از سه طبقه بوده است که نیروهایی وابسته به سپاه پاسداران ایران در آن مشغول فعالیت بوده‌اند. در حمله اسرائیل به محله المزه دمشق، سه شهید، از جمله دو افسر ایرانی از کادر اطلاعات سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.

ترور زیاد النخاله تکذیب شد

اسرائیل مدعی شده که در پی انفجار در محله المزه دمشق، «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هدف قرار گرفته است ولی منابع موثق جنبش جهاد اسلامی در سوریه، این خبر را تکذیب کرده‌اند.

نماینده رسمی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه اعلام کرد: هیچ‌یک از نیروهای کار این جنبش در حمله امروز اسرائیل به دمشق کشته نشده‌اند.

جهاد اسلامی فلسطین، خبر شهادت «زیاد نخاله» در پی حمله اسرائیل به محله المزه دمشق را تکذیب کرد.

حمله اسرائیل به دمشق

حمله اسرائیل به دمشق

 شبکه الجزیره از کشته شدن دست‌کم چهار نفر در جریان حمله اسرائیل به محله المزه در دمشق خبر داد.

حمله اسرائیل به دمشق

آخرین آمار کشته‌ها و مجروحان در حمله اسرائیل به دمشق

الجزیره گزارش داد: درپی انفجار قوی در غرب شهر دمشق، چهار نفر کشته شده و سه نفر نیز مجروح شده‌اند.

اطلاعیه سپاه در مورد حمله به سوریه
روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: «بار دیگر رژیم ددمنش و جنایتکار اسراییل اقدام به تجاوز به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمود و طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.»

 

تسنیم به نقل از روابط عمومی کل سپاه نوشت: حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 
 

بیانیه وزارت دفاع سوریه
در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه یک ساختمان مسکونی در محله المزه شهر دمشق را هدف قرار داد و پدافند دفاعی با موشک‌های دشمن مقابله کرده و برخی از آنها را ساقط کرد. 
 

 یک منبع آگاه لبنانی اعلام کرد که در حمله پهپادی امروز ارتش اسراییل به یک خودرو در شهر صور لبنان که در فاصله ۲۵ کیلومتری نقاط مرزی رخ داد، دو مسئول مقاومت فلسطین به شهادت رسیده‌اند.

 

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت:

ترور یکی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه، نشانهٔ این است که جنگ مثل پیچکی رونده در حال نفوذ در تار و پود خاورمیانه است. یا باید راهی برای حل تمام منازعات منطقه در قالب یک طرح فراگیر پیدا شود، یا اینکه جنگ مثل خوره‌ای خزنده، همه امکانات خاورمیانه را در خود خواهد خورد.

 

فیلم تازه از حمله پهپادهای اسرائیلی به یک خودرو در جنوب لبنان

 

 تصویر شهید حاج صادق امیدزاده فرمانده اطلاعات سپاه قدس که امروز توسط اسرائیل ترور شد

5977534

 

گزارش صداوسیما از شهادت ۴ نفر از مستشاران سپاه پاسداران در دمشق 

 

 تصاویری تازه از محل شهادت مستشاران ایرانی در منطقه المزه حومه دمشق

 

لحظات ترور فرماندهان سپاه قدس از شش زاویه
 


 

واکنش سخنگوی وزارت خارجه 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه صبح امروز رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه مسکونی المزه دمشق را که به شهادت چهار تن از مستشاران نظامی‌ ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

 

بیانیه جنبش حماس در پی حمله به سوریه

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تجاوز امروز رژیم اسراییل به دمشق و شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را به شدت محکوم می‌کنیم. در این بیانیه آمده است که این اقدام رژیم اسراییل جنایت بوده و نقض حاکمیت یک کشور عربی است. جنبش حماس تاکید کرد که تجاوز رژیم اسراییل به دمشق بار دیگر خطر این رژیم نازیسم بر امنیت و ثبات منطقه را نشان داد.

 

ابراهیم رئیسی در واکنش به ترور فرماندهان سپاه قدس و مستشاران نظامی ایران در سوریه، پیامی صادر کرد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران اطلاعیه جدیدی صادر کرد. بنا به این اطلاعیه تاکنون پنج نفر از مستشاران نظامی و مدافعان حرم ایرانی در این جنایت به شهادت رسیده‌اند. حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی نیز در حمله امروز در سوریه، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها