|

پاسخ به یک شبهه انتخاباتی از سوی سخنگوی شورای نگهبان

​سخنگوی شورای نگهبان به یک شبهه انتخاباتی درباره نمایندگان فعلی مجلس که رد صلاحیت شده‌اند پاسخ داد.

پاسخ به یک شبهه انتخاباتی از سوی سخنگوی شورای نگهبان

به گزارش شبکه شرق، هادی طحان نظیف در بخشی از گفت‌وگویی در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به این شبهه معروف مبنی بر اینکه تکلیف صلاحیت آن کسانی که اکنون نماینده مجلس هستند و برای انتخابات مجلس بعد ردصلاحیت شده‌اند، در مقطع کنونی چه خواهد شد؟ گفت: قانون مرزها، حدود و ثغور و صلاحیت‌های دستگاه‌ها را مشخص کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون انتخابات و حتی قانون اساسی، شورای نگهبان ناظر انتخابات است؛ محدوده نظارت این شورا انتخابات (از مرحله پیش‌ثبت‌نام تا پس از بررسی صحت انتخابات) است. شورای نگهبان ناظر دوره نمایندگی نیست.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: در این رابطه قانون نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد که جمعی از نمایندگان عضو هیاتی در همین رابطه هستند. البته می‌توان بررسی کرد که آیا این قانون خوب است یا نیازمند تقویت می‌باشد.

طحان‌نظیف همچنین بیان کرد: در سیاست‌های کلی انتخابات به این موضوع نیز توجه شده و مجلس می‌تواند در این خصوص قانون‌گذاری کند. سیاست‌های کلی انتخابات آسیب‌شناسی نظام انتخاباتی کشور است که این سیاست‌ها برای اجرا باید به زبان قانون و دستورالعمل ترجمه شود.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها