|

رهبران حماس از قطر اخراج شدند؟

گزارش‌هایی در رسانه‌های اسرائیلی در خصوص پیشنهاد قطر برای اخراج رهبران حماس از غزه، در مقابل توقف درگیری و برقراری آتش‌بس منتشر شده است.

رهبران حماس از قطر اخراج شدند؟

به گزارش شبکه شرق، یک مقام قطری گفت: این گونه پیشنهادی که بر اخراج و بیرون راندن رهبران حماس از غزه استوار است، هرگز و هیچ زمانی و با هیچ طرفی از آغاز جنگ غزه مطرح نشده است.

خبرگزاری آلمان به نقل از یک مقام قطری گزارش داد: گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های اسرائیلی از پیشنهاد قطر برای اخراج رهبران حماس از غزه در مقابل توقف درگیری و برقراری آتش‌بس اشتباه است.

 این خبرگزاری به نقل از این مقام قطری که به نامش اشاره نکرده، افزود: این گونه پیشنهادی که بر اخراج و بیرون راندن رهبران حماس از غزه استوار است، هرگز و هیچ زمانی و با هیچ طرفی از آغاز جنگ غزه مطرح نشده است.

ادعای رسانه‌های اسرائیلی درحالی مطرح شده بود که پیشتر «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر به خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفته بود که ترور «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گام برداشتن در مسیر مذاکره برای تبادل اسرا میان دو طرف را دشوار کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی یکشنبه هفته گذشته بود که گزارش دادند که این پیغام را بن عبدالرحمن در سفر خانواده اسرای اسرائیلی به آنها در دوحه گفته است.

گروهی از خانواده گروگان‌های اسرائیلی برای درخواست جهت میانجیگری این کشور برای آزادی بستگان خود به دوحه سفر کرده بودند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها