|

العربیه: اختلافات شدید بین نتانیاهو و گالانت وجود دارد

طبق گزارش این روزنامه آخرین جلسه دولت اسرائیل شاهد یک دیدار پر تنش بین نتانیاهو، و گالانت بودو

العربیه: اختلافات شدید بین نتانیاهو و گالانت وجود دارد

به گزارش شبکه شرق، روزنامه «معاریو» در گزارش شنبه ۲۳ از اختلاف شدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و یوآو گالانت، وزیر دفاع این کشور خبرداد.

طبق گزارش این روزنامه آخرین جلسه دولت اسرائیل شاهد یک دیدار پر تنش بین نتانیاهو، و گالانت بود

روزنامه معاریو نوشت، تنش میان این دو مقام ارشد اسرائیلی اکنون، اما به اوج خود رسیده به طوری که گالانت جلسه دولت را ناتمام و قبل از شروع ترک کرده است.

طبق گزارش این روزمامه گالانت پس از منع ورود مدیر دفترش تصمیم گرفت که جلسه را ترک کند. این ممانعت و ترک جلسه پس از آن اتفاق افتاد که دفتر نخست وزیری در ابتدای جلسه اصرار داشت که این جلسه باید بدون حضور دستیاران برگزار شود. اما وقتی گالانت دید که دیگر مسئولان دستیاران خود را به جلسه آورده‌اند و مانع ورود مدیر دفتر او شده‌اند، تصمیم گرفت جلسه را ترک کند.

دو منبع آگاه اسرائیلی تاکید کردند که دستیاران «تزاچی هانگبی»، رئیس شورای امنیت ملی و برخی از وزرای دیگر در این جلسه شرکت کرده بودند.

طبق این گزارش گالانت پیش از خروج از جلسه با خشم به نتانیاهو فریاد زد و گفت: «در مسیر کار من کارشکنی نکن».

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که تنش‌های فزاینده بین نخست وزیر و وزیر دفاع از آغاز جنگ بر سر بسیاری از مسائل از جمله گروگان‌ها، اداره غزه و ... رخ داده است.

دفتر نتانیاهو همچنین چندین بار از دادن مجوز ورود به رئیس ستاد ارتش امتناع کرد که این موضوع خشم گالانت را برانگیخت و باعث درگیری‌های لفظی بین آن‌ها شد.

روابط این دو مقام اسرائیلی پیش از این نیز با مشکلاتی مواجه شده بود. در مارس گذشته، نتانیاهو وزیر دفاع را پس از هشدار درباره خطرات امنیتی تظاهراتی که در مخالفت با اصلاحات مورد نظر نخست‌وزیر درباره اختیارات قوانین دادگاه عالی برگزار شده بود، برکنار کرد، اما جنگ شرایط جنگ غزه باعث شد نتانیاهو تصمیم خود درباره گالانت عوض کند و او را به عنوان یکی از اعضای دولت جنگ تعیین کند.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها