|

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با «شبکه شرق» :

6 نفر؛ کل اعضای تأیید صلاحیت شده احزاب ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه/ از 170 داوطلب هم‌سو با این احزاب، تنها 30 نفر تایید شدند

سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌و‌گو با «شبکه شرق» آماری از رد صلاحیت برخی احزاب اصلاح‌طلب ارائه داد.

6 نفر؛ کل اعضای تأیید صلاحیت شده احزاب ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه/ از 170 داوطلب هم‌سو با این احزاب، تنها 30 نفر تایید شدند

سعید نورمحمدی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اعلام اینکه «حزب ندای ایرانیان با وجود ناامیدی و فضای سردی که در جبهه اصلاح‌طلبان وجود داشت، از اعضا و افراد همسو دعوت کرد در انتخابات ثبت نام کنند تا مبادا ظرفیت صندوق رأی از بین برود»، گفت: با برخی از احزاب همسو مانند کارگزاران و اعتماد ملی و اعتدال و توسعه هم رایزنی‌هایی به صورت جداگانه داشتیم. در این فاصله صحبت‌های رهبری انقلاب که بر لزوم حضور همه جریانات سیاسی در انتخابات تاکید داشتند ما را از قبل مصمم‌تر کرد و امیدوار نمود بر خلاف رویه‌های گذشته هیئت‌های نظارت امکان حضور انتخاباتی رقابتی را فراهم کنند.»

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه در اعلام نتایج صلاحیت‌ها متأسفانه مشخص شد برخلاف تاکیدی که رهبری انقلاب بر باز کردن فضا داشتند، هیئت‌های نظارت با سخت‌گیری دو چندان نسبت به گذشته، به خواسته و توصیه ایشان بی‌توجهی کردند، افزود: «رد صلاحیت ۴۸ درصد ثبت نام کنندگان گواه این مسئله است که هیئت‌های نظارت نیمی از جامعه را مستحق حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا نمی‌دانند.»

سخنگوی این حزب اصلاح‌طلب گفت: «متأسفانه این انتخابات هم شبیه به انتخابات ۱۴۰۰ ، دستگاه‌های مربوطه به سخنان رهبری انقلاب بی‌توجهی کردند.»  او ادامه داد: «در حال حاضر، در کل کشور مجموع اعضای تأیید صلاحیت شده احزاب ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و اعتدال و توسعه فقط ۶ نفر است. باقی اعضای این احزاب که کاندیدا شده‌اند، بالاتفاق رد صلاحیت شدند. افراد همسو با این ۴ حزب نیز در کل کشور به ۳۰ نفر هم نمی‌رسند که با این اوصاف نمی‌دانیم در ۲۶۰ کرسی باقی مانده چه باید کرد.»

نورمحمدی افزود: «این درحالی است که ۱۷۰ نفر به دعوت این ۴ حزب ثبت نام کرده بودند. از این تعداد صلاحیت ۱۱۴ نفر در هیئت اجرایی تأیید شده بود و مابقی رد شده بودند. هیئت‌های نظارت هم این تعداد را به کمتر از ۳۰ نفر در سراسر کشور کاهش دادند. این اسمش هر چه باشد حضور همه سلایق و جریان‌های سیاسی در انتخابات نیست.»

او در پایان گفت: «بسیاری از افرادی هم که توسط هیئت‌های نظارت رد صلاحیت شده‌اند حاضر به اعتراض نیستند. چون در صورت تأیید فرصت رقابت برابر با کاندیداهای تأیید شده در این مرحله را ندارند و فرصتی برای معرفی خود به جامعه ندارند.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها