|

طالبان: توطئه دشمنان برای تفرقه میان ایران و افغانستان ناکام ماند

وزیر خارجه طالبان گفت: مژده می‌دهیم تمام توطئه‌هایی که دشمنان اسلام و دشمنان هر ۲ کشور به کار انداخته بودند که مابین ۲ کشور مسلمان و همسابه فاصله بیندازند، ناکام ماند

طالبان: توطئه دشمنان برای تفرقه میان ایران و افغانستان ناکام ماند

به گزارش شبکه شرق، «امیرخان متقی» وزیر امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با تجار ایران و افغانستان در مشهد، از اعتماد بین تهران و کابل سخن گفت.

متقی که هفته گذشته به‌منظور شرکت در «نشست بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین» به ایران سفر کرده بود، در سفر به مشهد با استاندار خراسان رضوی و همچنین تجار ایرانی و افغانستانی دیدار کرد.

وزیر خارجه طالبان در اظهارات خود در جمع تجار ایران و افغانستان که به‌تازگی محتوای آن منتشر شده است، می‌گوید: «مژده می‌دهیم تمام توطئه‌هایی که دشمنان اسلام و دشمنان هر ۲ کشور به کار انداخته بودند که مابین ۲ کشور مسلمان و همسابه فاصله بیندازند، ناکام ماند».

متقی در ادامه گفت: «فعلا فضای اعتماد حاکم است و این به ما شما امیدواری می‌دهد و امیدوار هستیم که ما و شما مشترکا یک آینده بسیار خوبی داشته باشیم».

او همچنین با اشاره به اوضاع امنیتی در افغانستان گفت: «در ۳۴ ولایت افغانستان و همچنین ولسوالی‌ها و روستاها، یک متر زمین هم در دست مخالفین نیست. مراکزی که داعش در افغانستان در آن حضور داشت و یا تحت سلطه حکومت قبلی و یا اشغالگران بود، در یک‌ونیم سال گذشته از بین رفته است».

وزیر خارجه طالبان درباره سرمایه‌گذاری در افغانستان هم گفت: «فساد کاهش یافته و تجار ایران و افغانستان می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند».

متقی گفت حکومت فعلی افغانستان در سیاست خارجی خود ۲ اصل «سیاست متوازن» و «سیاست اقتصادمحور» را اعلام کرده است.

او همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت افغانستان از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها