|

پوتین:

حملات روسیه به اوکراین «تشدید» خواهد شد

رئیس جمهور روسیه با تروریستی خواندن حمله به «بلگرود» اظهار داشت که حملات به بخش‌های غیر نظامی اوکراین افزایش خواهد یافت.

حملات روسیه به اوکراین «تشدید» خواهد شد

 

به گزارش شبکه شرق، پس از حمله مرگبار اخیر به شهر «بلگورود» در روسیه که به کشته شدن دستکم ۲۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر منجر شد، «ولادیمیر پوتین» رئیس ‌جمهور روسیه روز دوشنبه اظهار داشت که  حملات روسیه به اوکراین «تشدید» خواهد شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، پوتین در جریان بازدید از یک بیمارستان نظامی گفت:«حملات را تشدید خواهیم کرد. هیچ جنایتی علیه غیرنظامیان بدون مجازات باقی نمی‌ماند.»

وی با تاکید بر اینکه روسیه به اهداف غیر نظامی حمله نمی‌کند، اظهار داشت:«ما اهداف نظامی را مورد حمله قرار می‌دهیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

 بر اساس این گزارش، اوکراین روز شنبه حمله سنگینی به شهر مرزی «بلگرود» انجام داد.  وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به دنبال حمله موشکی اوکراین، ۲۰ نفر کشته شده‌اند. در این حمله ۱۰۸ نفر نیز مجروح شدند. روسیه نیز  پنجشنبه گذشته بزرگترین حمله موشکی، پهپادی خود را علیه اوکراین انجام داد. این حمله چند ساعت طول کشید .

ارتش اوکراین اعلام کرد که در این حمله  حداقل ۱۲۲ موشک و ۳۶ پهپاد روسی حضور داشتند.مقامات اوکراینی اعلام کردند که دستکم ۴۱ نفر کشته و حدود ۱۶۰ نفر زخمی شدند. نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد:«تاکنون ندیده بودیم که این همه مکان به طور همزمان هدف قرار گیرد.»

شدت حملات به قدری بود که حتی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم در اظهاراتی از آن به عنوان «عظیم‌ترین حمله روسیه» یاد کرد.

طبق ادعای زلنسکی، در این حمله بیش از ۱۰۰ خانه، یک بیمارستان، ساختمان‌های تجاری و انبارهای متعددی در سراسر اوکراین تخریب شده و آسیب دیدند.

رئیس جمهور روسیه حمله به بلگورود را « تروریستی» خواند و نیروهای اوکراینی را متهم کرد که درست مرکز این شهر مرزی را قبل از شب سال نو هدف قرار دادند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها