|

مقام طالبان:

خواستار گسترش و تقویت روابط با ایران هستیم

معاون سیاسی ریاست الوزراء حکومت طالبان خاطرنشان کرد که این گروه خواستار گسترش و تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

خواستار گسترش و تقویت روابط با ایران هستیم

به گزارش شبکه شرق، در بیانیه ای دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا طالبان که یک نسخه آن در خبرگزاری صدای افغان (آوا) منتشر شده، آمده است: امیرخان متقی وزیر امور خارجه طالبان برای گزارش سفرش به ایران با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء دیدار کرد.

متقی در این دیدار تهران را دوست کابل خواند و گفت: با برخی از مقامات ایرانی در خصوص توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری میان دو کشور گفت و گو کرده است.

وی افزود: در سفرم به جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با شماری از مقامات تهران، با کارمندان سفارت و افغانستانی های مقیم تهران و مشهد نیز دیدار کرده ام.

مولوی عبدالکبیر با اشاره به اینکه طالبان با کشورهای منطقه به ویژه ایران روابط خوبی دارد، خواستار گسترش و تقویت روابط با تهران شد.

امیر خان متقی وزیر امور خارجه طالبان برای حضور در کنفرانس بین المللی با موضوع فلسطین دوم دی ماه به تهران سفر کرده بود.

پیشتر نیز هیأت بلند پایه اقتصادی افغانستانی در نیمه آبان ماه امسال به ریاست ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان به تهران سفر و با مسوولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و داد و ستد مالی دیدار و رایزنی کردند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها