|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| یکم دی

از حواشی انتشار خاطرات آیت‌الله منتظری تا انتقاد امام جمعه شمیرانات از دادگاه‌ها

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی یکم دی در مورد انتشار خاطرات آیت‌الله منتظری، اخبار ترکیه و ملاقات با امام جمعه شمیرانات نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

از حواشی انتشار خاطرات آیت‌الله منتظری تا انتقاد امام جمعه شمیرانات از دادگاه‌ها

در خانه بودم. جزوه‌های پیشنهادی مرکز [فرهنگ و] معارف قرآن، در محور تفسیر راهنما - تدوین فرهنگ قرآن، دایره‌المعارف و تفسیر موضوعی- را مطالعه کردم. دیروز و امروز باران داشتیم. عفت و بستگان، برای مراسم چهلم همشیره فاطمه، به قم رفتند. سعید، فاطی و علی برای افطار آمدند. از رستوران شاندیز، کباب‌چنجه گرفته بودند. فاطی‌ گفت، در اجلاس اخیر حزب اعتدال و توسعه، آقای [محمدباقر] نوبخت، [نماینده رشت]، به عنوان دبیرکل انتخاب‌ شده است.

در ترکیه، بعد از وتوی [احمد نجدت] سزر، [رئیس‌جمهور ترکیه]، پارلمان مجدداً قانون عفو عمومی را تصویب‌ کرده که احتمالاً به اجرا نزدیک‌تر شده است. رسانه‌های خارجی، بر مبنای اظهارات آیت‌الله منتظری‌ که در اینترنت به‌ صورت خاطرات منتشر شده، سر و صدای زیادی علیه امام و انقلاب به راه انداخته‌اند؛ احتمالاً در افکار عمومی مردم ایران، تأثیر منفی خواهد داشت؛ برخورد با امام شناخته می‌شود.

شب، آقای [محسن] دعاگو، امام‌ جمعه شمیرانات آمد. از وضع دادگاه‌ها انتقاد داشت‌ که به مخالفین، اجازه شانتاژ و شعار و دروغ می‌دهند و نیز تضعیف وزارت اطلاعات و ناجا [= نیروی انتظامی] را کار غلط و مخالف مصالح می‌داند و ادامه ریاست‌جمهوری در دور آینده برای آقای [سیدمحمد] خاتمی را صلاح نمی‌داند؛ پیشنهادهایی ارائه داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها