|

نماینده انگلیس در سازمان ملل:

به آتش بس پایدار در غزه نیاز داریم

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت‌های لندن از اسرائیل و جنایات این رژیم گفت: ما به یک آتش بس پایدار نیاز داریم که چرخه خشونت را متوقف کند.

به آتش بس پایدار در غزه نیاز داریم

 

به گزارش شبکه شرق، جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت، افزود: یک فاجعه انسانی در غزه در حال وقوع است و نشانی از کاهش درد و رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی نشانی وجود ندارد. بیش از ۱۳۰ گروگان همچنان در دست حماس هستند.

این دیپلمات انگلیسی اضافه کرد: ما به یک آتش بس پایدار نیاز داریم که چرخه خشونت را متوقف کند. حماس باید شلیک راکت به اسرائیل را متوقف کند، همه گروگان‌ها باید آزاد شوند و کمک‌ها باید به غزه سرازیر شود. این تنها راه برای دستیابی به صلح پایدار مبتنی بر راه کار دو دولتی است که در آن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند.

وی با اعتراف به اینکه "تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده‌اند"، مدعی شد: اسرائیل باید در تلاش‌های خود برای مقابله با تهدید ناشی از حماس هدفمند عمل کند و دقیق باشد و باید برای تبعیض بین تروریست‌ها و غیرنظامیان بیشتر تلاش کند. زیرساخت‌های غیرنظامی باید مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی محافظت شوند.

این دیپلمات انگلیسی مدعی شد: ما باید به کار بر روی افزایش میزان حمایت‌های بشردوستانه به غزه ادامه دهیم. از توافق برای افتتاح گذرگاه کرم شالوم استقبال می‌شود. اسرائیل همچنین باید فورا دامنه اقلام بشردوستانه مجاز به غزه را افزایش دهد.

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: در ماه‌های اخیر خشونت شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری به طور چشمگیری افزایش یافته است. از ۷ اکتبر، هشت فلسطینی از جمله یک کودک توسط شهرک نشینان اسرائیلی کشته شده‌اند و حداقل یک هزار و ۲۵۶ نفر در میان خشونت شهرک نشینان و محدودیت‌های دسترسی آواره شده‌اند. ما این اقدامات نفرت انگیز را که چشم انداز صلح را تضعیف می‌کند به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما شهرک نشینان مسئول خشونت را از ورود به انگلیس منع می‌کنیم تا مطمئن شویم که کشور ما خانه افرادی که مرتکب این اعمال ترسناک می‌شوند، نباشد. اسرائیل همچنین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا شهرک نشینان عامل خشونت را مورد بازخواست قرار دهد و به تخریب و مصادره اموال فلسطینیان پایان دهد.

این مقام دولت انگلیس ادامه داد: ما مجددا از اسرائیل می‌خواهیم که فوری و به طور کامل تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و قنات پائین آن را متوقف کند. این شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی و مانعی برای صلح هستند و حیات فیزیکی و راه کار دو دولتی را که باید برای تضمین عدالت و صلح برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به واقعیت تبدیل شود، تهدید می‌کنند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها