|

مصر: تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه نتیجه نداشت

سامح شکری وزیر خارجه مصر با اشاره به این‌که تلاش‌های قاهره برای آتش‌بس در غزه نتیجه نداشت، خواستار اقدام عملی جامعه بین‌المللی شد.

مصر: تلاش‌ها برای آتش‌بس در غزه نتیجه نداشت

به گزارش شبکه شرق، وزیر خارجه مصر با اشاره به این‌که تلاش‌های قاهره برای آتش‌بس در غزه نتیجه نداشت، خواستار اقدام عملی جامعه بین‌المللی شد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر، امروز (پنجشنبه، ۱۱ می)، در پی پافشاری رژیم صهیونیستی بر تشدید حملات علیه جنبش جهاد اسلامی و مخالفت با شروط مقاومت فلسطین برای آتش‌بس، از جامعه بین‌الملل درخواست کمک کرد.

به نوشته «الجزیره»، وی با اشاره به این‌که تلاش‌های مصر برای آتش‌بس به نتیجه نرسید‌ه گفت: «ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که را در قضیه فلسطین همان اشتیاقی را نشان دهد که برای حل و فصل سایر بحران‌ها از خود نشان می‌دهد».

وزیر خارجه مصر افزود: کشورهای فعال باید با جدیت تلاش کنند؛ اقدامات یکجانبه اسرائیل با هدف حذف تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی را متوقف کنند.

امروز یک هیأت از جنبش جهاد اسلامی در قاهره شروط این جنبش برای توقف حملات موشکی علیه اراضی اشغالی و آتش‌بس را ارائه کرد که با کارشکنی و مخالفت تل‌آویو همراه شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای موافقت با آتش‌بس در نوار غزه سه شرط را طرح کرده بود که تل‌آویو با آن مخالفت کرد و در مقابل دستور تشدید حملات علیه مواضع این جنبش را صادر کرد.

شروط جهاد اسلامی برای آتش‌بس عبارت بودند از: تحویل پیکر خضر عدنان اسیر فلسطینی که پس از ۸۶ روز اعتصاب غذا در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، توقف اجرای سیاست ترور در کرانه باختری و لغو راهپیمایی پرچم‌ها که قرار است هفته آینده در شهر قدیمی قدس برگزار شود.

بامداد سه‌شنبه، (۹ می) بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد.

همزمان با تداوم حملات جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی در بامداد پنجشنبه و ترور فرمانده ارشد جهاد اسلامی در خان‌یونس، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه از بامداد سه‌شنبه، ۲۵ نفر به شهادت رسیده و ۷۶ نفر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش می‌شود.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها