|

العالم فی 60 ثانیة

از شصت‌و‌دومین روز جنگ غزه تا عذرخواهی برای قطع اینترنت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم ، عکاظ عربستان،اسپوتنیک، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از شصت‌و‌دومین روز جنگ غزه تا عذرخواهی برای قطع اینترنت
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم ، عکاظ عربستان،اسپوتنیک، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

 

الامارات الیوم: 

دبی در 10 ماه پذیرای 13.9 میلیون گردشگر بین المللی

دپارتمان اقتصاد و گردشگری دبی آخرین آمار مربوط به عملکرد بخش گردشگری و تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی را در 10 ماهه نخست سال جاری اعلام کرد که نشان از موفقیت دبی در جذب 13.9 میلیون گردشگربین‌المللی در بازه زمانی 10ماهه نخست سال جاری دارد.

داده‌ها نشان می‌دهد که هند با ثبت حدود دو میلیون گردشگربین‌المللی در بازارهای صادراتی برای بازدیدکنندگان بین‌المللی به دبی در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر 2023 پیشتاز است و پس از آن بریتانیا با بیش از 954000 گردشگر قرار دارد، در حالی که تعداد کل گردشگران از بازار عربستان سعودی به حدود 930000 گردشگر رسیده است.

 

عکاظ عربستان: 

بن سلمان: پوتین یک مهمان ویژه و بسیار عزیز است

محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیرعربستان در دیدار با  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ، بر روابط تاریخی و مستحکم عربستان سعودی و روسیه تاکید کرد.

بن سلمان گفت: امروز ما منافع و پرونده های زیادی با یکدیگر داریم که هم به نفع روسیه، و هم به نفع عربستان است.

ولیعهد و نخست وزیرعربستان افزود: پوتین بسیار برای دولت و مردم عربستان سعودی عزیز است.

او گفت امنیت خاورمیانه و امنیت کل جهان، با توجه به فرصت‌های حال و آینده، ایجاب می‌کند که برای منافع مردم خود و منافع منطقه و جهان با یکدیگر همکاری کنیم.

 

اسپوتنیک: 

عذرخواهی پس از قطع اینترنت در مصر

شرکت ارتباطات مصر که تامین کننده اینترنت این کشور است، در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: خدمات اینترنت به طور کامل در سراسر کشور تنظیم شده و اخبار منتشر شده در برخی از شبکه های اجتماعی مبنی بر وجود قطعی در یکی از کابل های زیردریایی صحت ندارد.

این شرکت ضمن عذرخواهی از مشتریان خود بابت این قطعی ناگهانی، اعلام کرد که خسارات آنان را جبران کرده و به تمام بسته های خریداری شده 10 گیگابایت می افزاید. روز گذشته برخی از کاربران شبکه های اجتماعی اظهار داشتند که خدمات اینترنتی عصر روز سه شنبه متوقف شده و این قطعی برای چند ساعت ادامه یافته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

امضای قرارداد بین زیمنس و شرکت عراقی

زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در مراسم امضای قراردادی استراتژیک در چارچوب توافق اصولی بین شرکت زیمنس آلمان و شرکت حمل و نقل فرات میانه عراق حضور یافت.

این قرارداد برای اجرای فاز اول و دوم ساخت 5 نیروگاه تبدیلی فشار قوی با مجموع ظرفیت 7 هزار و 500 مگاوات در استان های بغداد، بصره، کربلا، نجف اشرف و دیالی است.

طبق این قرارداد که نخستین قرارداد در نوع خود محسوب می شود، در هر یک از این 5 نیروگاه 6 ترانسفورماتور اصلی قدرت با ظرفیت 1500 مگاوات نصب می شود که به پایداری مورد نیاز در شبکه الکتریکی رسیده، سطوح ولتاژ را بهبود می بخشد و افزایش ساعات تامین برق را تضمین می کند.

 

الجزیره:

شصت و دومین روز جنگ در غزه 

حمله اسرائیل به نوار غزه وارد شصت و دومین روز خود شده است و مقاومت فلسطین درگیری های شدیدی با نیروهای اسرائیلی دارد.

این درگیری ها در خان یونس در جنوب نوار غزه شدت بیشتری دارد و نیروهای مقاومت فلسطین، بسیاری از تجهیزات و سربازان اسرائیلی را هدف حمله قرار داده اند.

این در حالی است که اسرائیل اعتراف کرده است که طی 24 ساعت گذشته، 10 نظامی اسرائیلی از جمله 7 افسر کشته شده اند.

اسرائیل جنایت های بیشتری در خان یونس، جبالیا و غزه مرتکب شده است.

شمار شهدای حملات اسرائیل به غزه تاکنون به بیش از 16 هزار شهید و شمار مجروحان نیز به بیش از 43 هزار نفر رسیده است که اکثر آنها زن و کودک هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها