|

العالم فی 60 ثانیة

از افزایش رشد شامخ در امارات تا اجازه خروج دو تابعیتی ها از نوار غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الخلیج اونلاین، المیادین، الجزیره و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

از افزایش رشد شامخ در امارات تا اجازه خروج دو تابعیتی ها از نوار غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

افزایش رشد شامخ در امارات

شاخص مدیران خرید " شامخ" نشان می‌دهد که رشد فعالیت های تجاری غیر نفتی در امارات در نوامبر گذشته به رشد خود ادامه داده هرچند سرعت این رشد در مقایسه با ماه اکتبر کاهش یافته است.

شاخص مدیران خرید «استاندارد اند پورز» امارات از 57.7 در ماه اکتبر، که بالاترین میزان در بیش از 4 سال گذشته بود، به 57 در نوامبر کاهش یافته هرچند همچنان بالاتر از سطح 50 باقی ماند که نشان دهنده رشد فعالیت است.

این شاخص نشان می دهد که شرایط فعالیت تجاری در اواسط سه ماهه چهارم سال جاری به سرعت بهبود یافته که توسط رویکرد های قوی در تجارت جدید، تولید و ذخایر حمایت می شود.

همچنین سطح تولید در اقتصاد غیرنفتی امارات در ماه نوامبر به شدت افزایش یافت .

 

المیادین: 

اجازه خروج دو تابعیتی ها از نوار غزه

اداره گذرگاه‌ها و مرزهای نوار غزه اجازه خروج 300 تن از فلسطینیان، خارجی ها و افراد دو تابعیتی را اعلام کرد. افرادی که اجازه خروج از نوار غزه به مصر به آنان داده شده و شمار آنها به حدود 296 تن می رسد کارمندان دولتی، شهروندان روسیه، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، بریتانیا، آرژانتین، پرتغال، هلند، ترکیه و لبنان هستند.

وائل ابو محسن، مسئول اطلاع رسانی در گذرگاه زمینی رفح شنبه گذشته از خروج اتوبوس‌های فلسطینی حامل مسافران دارای ویزای خارجی، مصری، اقامت قطر و تعدادی از مجروحان از طریق گذرگاه مرزی رفح خبر داد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

دو دانشگاه عراقی در رتبه‌بندی QS

 وزارت آموزش عالی عراق اعلام کرد که دانشگاه‌های بغداد و بابل برای اولین بار به رتبه‌بندی QS درباره تناسب دانشگاه‌ها با اهداف توسعه پایدار راه یافته‌اند.

وزارت آموزش عالی عراق سه‌شنبه اعلام کرد که رتبه‌بندی  Rankings: Sustainability 2024 QS World University فعالیت دانشگاه‌ها در تحقق اهداف توسعه پایدار و مبارزه با تغییرات زیستمحیطی و اجتماعی و حکمرانی را بررسی می‌کند.

در این بیانیه آمده که 1400 دانشگاه در این رتبه‌بندی بررسی شده‌اند که برای اولین بار دانشگاه بغداد در رتبه 921-940 و دانشگاه بابل در جایگاه +1201 جای گرفته‌اند.

 

الخلیج اونلاین:

 مشوق‌های مالیاتی عربستان برای شرکت‌های خارجی 

عربستان اعلام کرد که بسته مشوق های مالیاتی جدیدی را برای شرکت های خارجی که مقر منطقه ای آنها در این کشور واقع شده است ارائه خواهد کرد که شامل معافیت از مالیات بر درآمد می شود.

وزارت سرمایه گذاری عربستان با هماهنگی وزارت دارایی و سازمان زکات، مالیات و گمرک این کشور از ارائه این بسته برای مدت 30 سال به منظور حمایت از برنامه جذب دفاتر منطقه ای متعلق به شرکت های بین المللی خبر داد.

این اقدام برای تشویق و تسهیل رویه های شرکت های بین المللی برای افتتاح دفتر منطقه ای خود در عربستان صورت می گیرد.

شرکت های بین المللی از تاریخ صدور مجوز دفتر منطقه ای از بسته معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند.

 

روسیا الیوم: 

میدان آرش به صورت کامل در آب های سرزمینی کویت قرار دارد

سران شورای همکاری خلیج فارس در نشست دیروز ضمن تاکید بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها، بر لزوم مشارکت همه کشورهای شورای همکاری در همه مذاکرات و نشست های منطقه ای و بین المللی مرتبط با ایران تاکید کردند.

 در این نشست  ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به نوار غزه، بر ایستادگی شورای همکاری در کنار ملت فلسطین تاکید کردند و خواستار توقف فوری جنگ در غزه شدند.

حاضران در نشست، تاکید کردند که میدان آرش ( الدره) به صورت کامل در آب های سرزمینی کویت قرار دارد و مالکیت این منابع طبیعی به صورت مشترک تنها برای عربستان و کویت است و آنها حق بهره برداری کامل از منابع آن را دارند. آنها بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه ادعا برای داشتن حق در این میدان تاکید کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها