|

دور دنیا در یک دقیقه

زد و خورد پلیس کانادا و یک کانگورو!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سفر می‌کنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

زد و خورد پلیس کانادا و یک کانگورو!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 سری به کانادا می‌زنیم و از دعوای پلیس و کانگورو خبر می‌گیریم. سپس به اندونزی می‌رویم و فوران ماراپی را رصد می‌کنیم. در آخر خبر حادثه تلخ نیجریه را می‌خوانیم.

 

بریتانیا؛ دسترسی کودکان به سایت‌های پورن سخت‌تر می‌شود

آفکام، سازمان ناظر رسانه‌ها در بریتانیا از همه سایت‌های پورنوگرافی خواسته است قوانین جدید کنترل دسترسی کودکان به محتوا را رعایت کنند. 

در قانون جدید هر کاربری که می‌خواهد به محتوای این سایت‌ها دسترسی داشته باشد،‌ باید اثبات کند بالای ۱۸ سال است؛ آپلود عکس و کارت شناسایی، فناوری تشخیص سن از روی چهره و البته ثبت شماره تلفن همراه.

 سایت‌هایی که این قوانین را رعایت نکنند تا ۱۸ میلیون پوند جریمه می‌شوند و یا باید ۱۰ درصد درآمد سالانه خود را به عنوان غرامت بپردازند.

 

کانادا؛ زد و خورد پلیس و کانگورو در انتاریو!

کانگورویی که هنگام انتقال به زیستگاه جدید خود فرار کرده بود، دستگیر شد و البته قبل از دستگیری مشتی به صورت افسر پلیسی که او را تعقیب می‌کرد، زد!

این کانگورو باید از انتاریو در کانادا به کبک منتقل می‌شد. اما در میانه راه از دست نگهبانان و ماموران انتقال فرار می‌کند و به مزرعه‌ای در همان منطقه پناه می‌برد.

چند افسر پلیس هنگام گشت‌زنی روزانه خود این کانگورو را مشاهده می‌کنند. با پیگیری مشخص می‌شود این حیوان باید زنده‌گیری و منتقل شود. در این فرایند کانگورو مشتی به صورت افسر پلیس می‌زند.

 

آمریکا؛ جریمه میلیون دلاری برای جنرال موتورز

سازمان‌ تنظیم مقررات و ناظر بر تاکسی‌های بدون راننده در ایالت کالیفرنیا جنرال موتورز را مستحق جریمه یک و نیم میلیون دلاری دانست. 

جنرال موتورز صاحب سرویس خدمات تاکسی‌های بدون راننده موسوم به روبوتاکسی در کالیفرنیاست. در گزارشی آمده این کمپانی تصادف‌ روبوتاکسی‌ها را پنهان می‌کند؛ از جمله تصادف با یک عابر پیاده را. 

چندی پیش گزارش شد این تاکسی‌ها گاهی به مدت طولانی در خیابان‌ها می‌مانند و باعث ترافیک می‌شوند. حالا تصادف با عابران پیاده هم به اتهامات روبوتاکسی‌ها اضافه شده است.

 

اندونزی؛ ادامه فوران ماراپی و مفقودی کوهنوردان

گروه‌های امداد و نجات در اندونزی تلاش می‌کنند کوهنوردان مفقود را پیدا کنند. آنها موفق شده اند تعدادی از آنها را زنده نجات دهند، اما از ۱۰ کوهنورد دیگر هنوز خبری نیست.

قله ماراپی در سوماترای اندونزی فوران کرده و جان بسیاری از اهالی و همچنین کوهنوردان حاضر در منطقه را به خطر انداخته است. ۱۳ نفر جان خود را در اثر فوران آتشفشانی ماراپی از دست داده اند.

دود موجود در منطقه و خاکسترهای آتشفشانی هم تنفس را سخت کرده است و هم میدان دید را کاهش داده و مانع از جستجوی دقیق نیروهای امداد شده است. تعدادی از اجساد هم پیدا و منتقل شده است.

 

نیجریه؛ پهپاد ارتش و کشتار تصادفی غیر نظامیان!

حادثه‌ای تلخ و مرگ‌بار نیجریه را شوکه کرده است؛ پهپاد ارتش این کشور به طور تصادفی جان ۸۵ نفر را در روستایی در این کشور گرفته است.

تعدادی از شهروندان مسلمان روستای تودون بیری مشغول برگزاری جشن و مراسم آیینی بوده اند که هدف حمله پهپادی ارتش قرار می‌گیرند. اغلب قربانیان زن و کودک هستند.

رئیس‌جمهور نیجریه دستور بررسی و تحقیق صادر و این حادثه را تاسف‌بار و دردناک توصیف کرده است. ۶۶ نفر از حاضران در مراسم هم زخمی و مجروح به بیمارستان منتقل شده اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها