|

نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت بهداشتی غزه

خبرگزاری «رویترز» امروز (دوشنبه) گزارش داد که هیات اجرایی سازمان جهانی بهداشت در ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر)، نشستی اضطراری درباره بحران بهداشتی در غزه و کرانه باختری برگزار می‌کند.

نشست اضطراری سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت بهداشتی غزه

 

به گزارش شبکه شرق، سازمان جهانی بهداشت (WHO) امروز (دوشنبه) خبر داد که از سوی ۱۵ کشور درخواستی برای برگزاری این نشست دریافت کرده است.

بر اساس این گزارش، این نشست با رایزنی قطر و توسط تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و با حضور فرستاده فلسطین برگزار خواهد شد.

ابراهیم خریشه سفیر فلسطین در دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که [موضوع بحث] این نشست بیشتر بر غزه متمرکز خواهد بود اما حملات به بخش بهداشتی در کرانه باختری که تحت اشغال اسرائیل است را نیز پوشش می‌دهد.

وی در مصاحبه با رویترز اظهار داشت: قصد داریم به سازمان جهانی بهداشت قدرت بخشیم و از طرف اسرائیلی می‌خواهیم که بخش پزشکی را هدف حملات خود قرار ندهد.

سفیر فلسطین در ادامه با بیان اینکه «قصد داریم تامین تجهیزات پزشکی جدید را میسر کنیم»، افزود: هیات دیپلماتیک ما در حال تهیه پیش‌نویس پیشنهادی است تا توسط هیات [اجرایی سازمان جهانی بهداشت] مورد بررسی قرار گیرد.

خریشه تصریح کرد: یکی از ایده‌ها این است که پزشکان بیشتری از سراسر جهان به آنجا [غزه و کرانه باختری] اعزام شوند؛ این موضوع را بسیاری از کشورها پیشنهاد داده‌اند.

رویترز در ادامه نوشت که به دلیل بمباران‌های اسرائیل و کمبود سوخت در پی محاصره غزه از سوی اسرائیل، تنها بخشی کوچکی از بیمارستان‌های غزه فعال هستند و بیمارستان‌هایی که هنوز فعالیت دارند به طور فزاینده‌ای با موج جدیدی از مجروحان مواجه می‌شوند.

بانک اطلاعاتی سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، ۴۲۷ حمله به مراکز بهداشتی و درمانی در سرزمین‌های فلسطینی صورت گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین نسبت به کمبود مراقبت‌های بهداشتی و شیوع بیماری‌ها که ممکن است به جان باختن بیشتر مردم نسبت به بمباران غزه منجر شود، هشدار داده است.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز اسرائیل علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در ۱۵ مهر ماه عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. اسرائیل مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوز اخیر رژیم اسرائیل از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۱۵۸۹۹ شهید افزایش یافت که ۷۰ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها