|

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه:

نمی‌گذاریم اسراییل بار دیگر غزه را اشغال کند

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول گفت: از هر ۳ نفری که در غزه شهید می شوند، ۲ نفر کودک، نوزاد و زن هستند. کسانی که سعی می‌کنند در سکوت از مرگ این همه بی‌گناه بگذرند و حتی به بهانه حماس به آن‌ها مشروعیت دهند، دیگر حتی یک کلمه نمی توانند از انسانیت بگویند»

نمی‌گذاریم اسراییل بار دیگر غزه را اشغال کند

به گزارش شبکه شرق، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول گفت: از هر ۳ نفری که در غزه شهید می شوند، ۲ نفر کودک، نوزاد و زن هستند. کسانی که سعی می‌کنند در سکوت از مرگ این همه بی‌گناه بگذرند و حتی به بهانه حماس به آن‌ها مشروعیت دهند، دیگر حتی یک کلمه نمی توانند از انسانیت بگویند»

اردوغان گفت: ۱۲۱ کشور در سازمان ملل می‌گویند« جنگ متوقف شود، دیگر خونریزی نشود.» و از طرف دیگر ۳ تا ۵ کشور به حملات اسرائیل کارت سفید می‌دهند. یک ساختار جهانی وجود دارد که با اراده چند کشور عمل می کند. ساختار فاسد سازمان ملل باید تغییر کند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از او گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اسرائیل یک بار دیگر غزه را اشغال کند. ما نمی‌گذاریم مسئله سلاح هسته‌ای اسرائیل فراموش شود. نتانیاهو باید به عنوان جنایتکار جنگی و قصاب غزه محاکمه شود. کسانی که به غزه حمله می‌کنند فردا به دنبال جاهای دیگر خواهند بود. نتانیاهو قصاب غزه فاش کرد که آرمان های توسعه طلبانه دارد.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: اسلام هراسی مانند یک بیماری همه گیر در غرب در حال گسترش است.

او گفت: غزه یک سرزمین فلسطینی است. غزه متعلق به فلسطینی‌هاست و برای همیشه باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر اعلام کرد که کشورش آماده است تا کشور ضامن مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین باشد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها