|

اشرف بروجردی:

شاگردان مصباح یزدی که دیدگاهش ۱۸۰ با امام متضاد بود حق ندارند برای مردم ایران نسخه بپیچند

اشرف بروجردی تاکید کرد: شاگردان و پیروان فردی که دیدگاهش 180 درجه با امام(ره) متضاد است، حق ندارند برای جامعه ایرانی و مردم ایران نسخه بپیچند که چگونه رفتار کنند.

شاگردان مصباح یزدی که دیدگاهش ۱۸۰ با امام متضاد بود حق ندارند برای مردم ایران نسخه بپیچند

به گزارش شبکه شرق، اشرف بروجردی تاکید کرد: شاگردان و پیروان فردی که دیدگاهش 180 درجه با امام(ره) متضاد است، حق ندارند برای جامعه ایرانی و مردم ایران نسخه بپیچند که چگونه رفتار کنند.

روزنامه اعتماد با اشرف بروجردی درباره انتخابات پیش رو و عملکرد ساختار یکدست گفت‌وگو کرده است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:‌

 زمانی می‌توان از گشایش در بررسی صلاحیت‌ها صحبت کرد که ردصلاحیت‌های بی‌دلیل برداشته شود و حق مشارکت، شامل حق کاندیداتوری و حق حضور در انتخابات برای اقشار ذیل قانون اساسی فراهم شود.

تاریخ مواضع، صحبت‌ها، رفتار و تردید‌های آقای مصباح را ثبت کرده است. همه این داده‌های تاریخی و مستند نشان می‌دهد که زاویه‌ای 180 درجه‌ای میان قرائت و اندیشه‌های امام (ره) با دیدگاه‌های امثال آقای مصباح وجود داشته است.

امام (ره) همواره بر نقش مردم، رای مردم، مشارکت مردم و اصالت مردم در بزنگاه‌های تصمیم‌سازی‌ها، تاکید داشتند و آقای مصباح اساسا رای و خواسته و نظر مردم را فاقد اهمیت و اصالت می‌دانستند.

شاگردان و پیروان فردی که دیدگاهش 180 درجه با امام(ره) متضاد است، حق ندارند برای جامعه ایرانی و مردم ایران نسخه بپیچند که چگونه رفتار کنند.

تسلط تفکر مصباحی در جامعه ایرانی، یعنی دوری از آرا و اندیشه‌های امام. امام هرگز معتقد نبودند، اقلیت باید بر اکثریت سلطه داشته و سکان هدایت کشور را به دست بگیرند.

مردم به جهت ناآگاهی و دوری از حقایق است که سکوت کرده، بی‌تفاوت می‌شوند و حرفی نمی‌زنند. البته در بسیاری موارد هم ترس از برخوردهای خشونت‌آمیز طرف مقابل است که مردم را وادار به سکوت می‌کند. جامعه ایرانی با این تاریخ هزاران ساله و تمدن ژرف نباید اینگونه سر در گریبان بی‌تفاوتی فرو برد.

امروز هم سرنوشت محتوم این کشور، حرکت در مسیر اصلاحات است. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.تغییرات صحیح اصلاح‌طلبانه را باید بر مبنای نیازهای بشری و بر مبنای حاکمیت قانون و حقیقت پیش برد تا زمان برای کنشگری حداکثری فراهم شود.

 

منبع: اعتماد
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها