|

حسین علایی، فرمانده قرارگاه نوح در دوران دفاع مقدس:

روزگاری آیت‌الله هاشمی مانند حسین شریعتمداری بر بستن تنگه هرمز اصرار داشت

حسین علایی گفت: مرتب ایران عنوان می‌کرد که ما تنگه هرمز را می‌بندیم، من یک روز رفتم به آقای هاشمی گفتم شما واقعاً می‌خواهید تنگه هرمز را ببندید؟ گفت بله.

روزگاری آیت‌الله هاشمی مانند حسین شریعتمداری بر بستن تنگه هرمز اصرار داشت

 

به گزارش شبکه شرق، حسین علایی، فرمانده قرارگاه نوح در دوران دفاع مقدس گفت: مرتب ایران عنوان می‌کرد که ما تنگه هرمز را می‌بندیم، من یک روز رفتم به آقای هاشمی گفتم شما واقعاً می‌خواهید تنگه هرمز را ببندید؟ گفت بله. اگر آمریکایی‌ها فلان کنند ما می‌بندیم. گفتم چطوری می‌خواهید ببندید؟ گفت شماها هستید. گفتم ما سلاح می‌خواهیم. گفت چی می‌خواهید؟ گفتم عراقی‌ها خودشان به ما گفته‌اند چی بخواهیم. این‌ها با موشک کرم‌ابریشم از داخل رأس‌البیشه می‌زنند به خورموسی. شما به این سفر چین که می‌خواهید بروید، چون زمانی بود که ایشان می‌خواست برود چین، گفتم شما آنجا که رفتید بگویید از این موشک‌ها که به عراقی‌ها داده‌اند، به ما هم بدهند. ایشان رفت قرارداد بست و گرفتند.

 علایی افزود: آقای صائمی آن زمان فرمانده موشکی ما بود. ایشان مسئول شد و بچه‌ها را فرستادند چین آموزش دیدند و این موشک‌ها وارد عرصه شد. آقای درخشان فرمانده یکی از تیم‌های موشکی بود که بکار می‌گرفت. در تمام دوره جنگ، تنها موشک‌هایی که عملیات انجام داد این موشک‌هایی بودند که در اختیار سپاه بودند. یعنی می‌خواهم بگویم کاری که امام انجام داد و سپاه انجام داد و فرمانده سپاه دنبال کرد، خیلی کار مهم و با ارزشی بود. یعنی هم نیروی دریایی تأسیس شد و هم در همه عملیات‌ها شرکت کرد.

 

 

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها