|

کرملین:‌ ما در حال توسعه روابط با ایران هستیم

سخنگوی کرملین گفت: ما در حال توسعه روابط با ایران هستیم، از جمله در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی. اما درباره این اطلاعات نظری نمی‌دهیم.

کرملین:‌ ما در حال توسعه روابط با ایران هستیم

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی کرملین نسبت به ادعای آمریکا در زمینه عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران سکوت کرد.

کرملین، امروز چهارشنبه، از توضیح درباره ادعای «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید خودداری کرد که گفته بود ایران در حال بررسی عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این نشست خبری در این باره گفت «ما در حال توسعه روابط با ایران هستیم، از جمله در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی. اما درباره این اطلاعات نظری نمی‌دهیم.»

کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه مدعی شد که ایران ممکن است عرضه موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را بررسی کند.

کربی گفت آمریکا این وضعیت را میان ایران و روسیه رصد می‌کند و اقدام مناسب را انجام خواهد داد.

او با تکرار ادعادی ارائه انواع مهمات و پهپادها از سوی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین گفت: « ایران ممکن است برای حمایت از روسیه پا فراتر بگذارد. ما نگرانیم که ایران عرضه موشک‌های بالستیک به اوکراین را بررسی کند.»

ادعاهای کربی درباره کمک‌های تسلیحاتی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها آن را رد کرده و گفته است همکاری‌های نظامی دو کشور در چارچوب روابط دفاعی آن‌ها قرار داشته و ارتباطی به جنگ اوکراین ندارد.

روسیه نیز تاکید کرده است برخلاف اوکراین که در جنگ با روسیه به تسلیحات متحدان غربی خود متکی است، مسکو در این جنگ از تسلیحات ساخت داخل استفاده می‌کند.

 

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها